شش ماه از انفجار مهیب بیروت گذشت، مردم لبنان در انتظار توافق رهبران سیاسی برای تشکیل دولت جدید در این کشور هستند تا مرهمی بر زخم آلام مردم این کشور باشد.

۶ ماه بعد از انفجار بندر بیروت؛ لبنانی‌ها همچنان چشم‌انتظار بازسازی

به گزارش قدس آنلاین، شش ماه پس از انفجار بندر بیروت، لبنانی‌ها منتظر گشایش فضای سیاسی و توافق رهبرانشان هستند. از 4 آگوست، ویرانی و گرد و غبار بعد از انفجار بندر که لبنان و کل جهان را لرزاند، بیروت و محله‌های آن را همچنان در بر گرفته است؛ آوارهایی که تا همین امروز مردم در تلاش‌اند خانه‌های خود را از زیر آن نجات دهند و در سایه عدم وجود دولت و سرگرمی سیاستمداران و احزاب آنها برای کسب یک کرسی یا سهمی در دولت که بحران بزرگی را برای آسیب‌دیدگان به‌وجود آورده است، مردم تلاش می‌کنند با هزینه شخصی خود خانه‌هایشان را بازسازی کنند.

«ایلی فرزلی» معاون رئیس پارلمان لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بیروت تأکید کرد: همه فعالیت‌هایی که برای بازسازی خرابی‌ها صورت می‌گیرد حاصل تلاش شخصی خانواده‌های دردمند در سایه انتظار برای تشکیل دولت است.

فرزلی گفت: ما منتظر آغوش بین‌المللی همچون دولت ایران که سابقه طولانی در حمایت از لبنان به‌عنوان یک کشور دوست دارد، برای بازسازی خرابی‌ها هستیم.

وی بر اهمیت روابط دوجانبه میان ایران و لبنان و فعال‌سازی تجربه‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

به‌نظر می‌رسد که اهالی بیروت در انتظار توافق سیاست‌مداران درباره سهم‌ها و دستاوردهایشان، همچنان خاطراتشان را مرور می‌کنند و به تلاش خود برای بهبود زخم‌ها ادامه می‌دهند به‌امید اینکه رهبرانشان به توافق سیاسی برسند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.