در صورتی موضوع دستمزد کارگران نفتی در نروژ حل نشود، اعتصاب آنها یک سوم تولید نفت خام این کشور و بیش از 40 درصد صادرات گاز طبیعی آن را مختل خواهد کرد.

اختلال در بیش از 30 درصد تولید نفت و 40 درصد تولید گاز نروژ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، کارگران نروژی امروز تصمیم خواهند گرفت که در این هفته در بزرگ‌ترین پایانه بارگیری نفت نروژ اعصاب کنند یا نه؛ این اقدام می تواند یک سوم تولید نفت خام این کشور و بیش از 40 درصد صادرات گاز طبیعی آن را مختل کند.

نروژ به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده نفت و گاز اروپا، روزانه حدود 2.1 میلیون بشکه نفت استخراج می کند و تولید گاز آن معادل 2 میلیون بشکه نفت در روز است.

شرکت ایکوینر روز جمعه از احتمال اعتصاب کارگران بر سر دستمزد توسط اتحادیه «ساف» خبر داده بود که می تواند ظرفیت فعالیت بندرگاه ذخیره نفت مونگستاد را کاهش دهد و میادین فراساحلی را که از طریق خط لوله به این پایانه نفت می‌رسانند، مجبور به تعطیلی کند.

این اقدام تولید نفت و گاز، 7 میدان نفتی را تحت تاثیر قرار می دهد که روزانه 680 هزار بشکه نفت و معادل 850 هزار بشکه نفت، گاز در ماه نوامبر تولید کردند.

اگرچه فقط ده کارگر در ابتدا اعتصاب می کنند ، اما آنها برای بارگیری کشتی‌ها و رسیدگی به ورود و خروج کشتی‌ها در ترمینال شلوغ مونگستاد مهم هستند.

اتحادیه «ساف» اعلام کرد در صورت طولانی شدن عدم توافق‌ها، اعتصاب به تاسیسات ساحلی هم کشیده خواهد شد و 800 کارگر مشغول در بخش نفت و گاز احتمالا درگیر می شوند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.