۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
کد خبر: 740265

محیا فیروزی کودک ۵ ساله خدابنده‌ای (زنجان) موفق به حفظ کل قرآن کریم شده و جزو خردسال‌ترین حافظان کشور نام گرفته است.

یک دختر 5 ساله حافظ کل قرآن شد

به گزارش قدس آنلاین محیا فیروزی که از قرآن‌آموزان جامعه‌القرآن خدابنده است، ۲۲ بهمن امسال توانست کل قرآن کریم را حفظ کند و در حال حاضر دوره تثبیت حفظ را طی می‌کند.

این نابغه قرآنی که از سن سه سالگی آغاز به حفظ قرآن کریم کرده است، با کمترین امکانات و در ایام کرونا با تلاش‌های مادرش و با حضور در کلاس‌های مجازی و نیمه حضوری موفق به حفظ قرآن کریم شده است.

پیش از این نیز خواهر بزرگتر محیا به نام «مهسا فیروزی» در سال ۱۳۹۵ در سن ۸ سالگی موفق به حفظ قرآن کریم شده و خردسال‌ترین حافظ استان زنجان لقب گرفت.

لیلا محمدی، مدیر جامعه‌القرآن خدابنده نیز در این باره گفت: محیا و مهسا فیروزی هر دو از نوابغ قرآنی شهرستان خدابنده هستند.

وی با اشاره به اینکه محیا فیروزی در مدت ۱۰ ماه موفق به حفظ قرآن کریم شده است، اضافه کرد: وی نابغه قرآنی کشور است و از افتخارات جامعه‌القرآن خدابنده محسوب می‌شود.

رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به ضرورت حمایت از استعدادهای قرآنی تاکید کرد و گفت: موسسات قرآنی نقش پر رنگی در آموزش و ترویج قرآن در جامعه دارند.

ابراهیم قاسمی افزود: نقش خانواده ها نیز در تربیت قرآنی فرزندان حائز اهمیت است و ظهور استعدادها با حمایت های خانواده و آموزش های مستمر، میسر می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.