آمارهای رسمی نشان‌می‌دهد بیش از دو میلیون شهروند آلمانی به دلیل فقر نمی‌توانند محل سکونت خود را در سرمای کشنده کنونی گرم‌نگاه دارند.

دو میلیون آلمانی قادر به گرم‌کردن خانه خود نیستند

به گزارش قدس آنلاین، بارش برف فراوان و پایین آمدن دما در بسیاری از شهرهای آلمان در حالی موجب سرمای شدید و منجمد کننده شده است که دست کم دو میلیون شهروند این کشور قادر به گرم کردن خانه های خود در این شرایط نیستند.

نشریه بیلد آلمان امروز (دوشنبه) با اشاره به این آمار نوشت: این همان اتفاقی است که در زمستان سال ۲۰۱۹ برای حدود دو میلیون نفر در آلمان رخ داد. آنها به دلیل نداشتن پول کافی نتوانستند آپارتمان یا خانه خود را به اندازه کافی گرم کنند. این خبر را اداره آمار فدرال در شهر ویسبادن اعلام کرده است.

بر این اساس بیشتر افرادی که به تنهایی زندگی می کنند و یا والدینی که به تنهایی از فرزندان خود مراقبت می کنند، با چنین مشکلی مواجه هستند. طبق گزارش اداره آمار، ۷ درصد از افراد در خانواده های تک والد در سال گذشته به دلیل کمبود پول نتوانسته اند خانه های خود را به اندازه کافی گرم کنند، همچنین ۴.۸ درصد از افراد مذکور تنها زندگی می کنند.

در اتحادیه اروپا حدود ۶.۹ درصد از جمعیت از نظر مالی قادر به گرم کردن مناسب خانه های خود در سال ۲۰۱۹ نبوده اند. بیشترین میزان در بین مردم بلغارستان (۳۰.۱ درصد)، لیتوانی (۲۶.۷ درصد) و قبرس (۲۱.۰ درصد) بوده است. همچنین سوئد، اتریش و فنلاند کمترین میزان با کمی کمتر از دو درصد را داشته اند.

آلمان یکی از کشورهایی است که بر اثر ورود جبهه هوای سرد قطبی به اروپا درگیر سرمای شدید و برف و بوران است. نهادهای بشردوستانه هشدار دادند استقرار این جبهه هوای سردقطبی طی ماه جاری در مناطق شمال اروپا جان افراد بی خانمان را تهدید می کند.

در همین رابطه یک گروه کمک کننده به افراد بی خانمان در آلمان موسوم به «BAGW»  اعلام کرد تا هفته گذشته  اجساد ۴ فرد بی خانمان را که بر اثر شدت برودت یخ زده بودند یافته اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.