سازمان عفو بین الملل روز دوشنبه از مقام‌های سعودی خواست تا «محمد الخضری» نماینده جنبش حماس در این کشور را که زندانی است، فورا آزاد کنند.

عفو بین الملل خواستار آزادی فوری نماینده حماس در عربستان شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از القدس العربی، عفو بین الملل افزوده است: مقام های سعودی درحالی که سلامتی الخضری در بازداشت رو به وخامت است از دسترسی وی به مراقبت های بهداشتی و درمانی کافی محروم کرده اند.

عفو بین الملل افزوده است: جان نماینده حماس در عربستان درحالی که به سرطان مبتلا است در خطر است و باید فوراً آزاد شود و تحت مراقبت های پزشکی فوری قرار گیرد.

این نهاد حقوق بشری تأکید کرده است: وضعیت سلامت این زندانی فلسطینی در زندان أبها در عربستان سعودی رو به وخامت است و نگرانی در مورد سلامتی وی با توجه به شیوع کرونا و سالمندی وی وجود دارد.

خانواده محمد الخضری نیز پیش تر خواستار آزادی او و پسرش "هانی الخضری" از زندان این کشور شده بودند.

الخضری و پسرش همراه با ده‌ها فلسطینی دیگر از ماه می سال ۲۰۱۹ به اتهام حمایت از مقاومت فلسطین به بازداشت نیروهای امنیتی عربستان درآمده‌اند.

خانواده الخضری در پیامی به ملک سلمان پادشاه عربستان خواستار مداخله او برای آزادی فوری دکتر خضری ۸۳ ساله شدند که از چندین بیماری از جمله سرطان پروستات رنج می‌برد.

«اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز چندی قبل در پیامی به شاه سعودی خواستار آزادی فوری ده‌ها زندانی فلسطینی در این کشور شد.

با این حال عربستان تاکنون به این درخواست‌ها واکنشی نشان نداده و حاضر به آزادی بازداشت شدگان نشده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.