رئیس شبکه بهداشت درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان قوچان گفت: تاکنون از ۱۸۱ معلم نمونه گرفته‌ شده است که نتیجه ۱۰۲ نفر مثبت بوده است و از میان دانش‌آموزان این شهرستان از ۲۱۳ نفر نمونه دریافت شده که نتیجه ۵۸ نفر آن‌ها مثبت بوده است.

ابتلاء ۱۶۰ معلم و دانش‌آموز قوچانی به بیماری کرونا

فرشید فتحی‌مقدم رئیس شبکه بهداشت درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان قوچان، در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز گذشته در محل سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، عنوان کرد: در راستای اجرای طرح حاج قاسم و با همکاری داوطلبان و بررسی خانه به خانه تعداد ۶۰ هزار نفر در شهر و روستاها شناسایی و غربالگری شده و افراد دارای علائم مشکوک به ۲۴ مرکز شهری و روستایی معرفی شدند.

فتحی‌مقدم تصریح کرد: در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در قالب طرح حاج قاسم سلیمانی با کمک خیرین به تعداد ۱۳۶۲ بسته معیشتی برای نیازمندان با اولویت مادران باردار و ساکنین حاشیه شهر توزیع شد.

وی در ادامه از تخصیص ۲۲۰۰ کیت تشخیص سریع به شهرستان قوچان خبر داد و گفت: تعداد ۱۲۱۵ کیت تحویل مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شده است و ۱۴۳۴ کیت هم در آزمایشگاه مرکزی قوچان مورداستفاده قرارگرفته است.

وی با اشاره به ایجاد ۱۳ گروه نظارتی در کمیته نظارت و پایش این شهرستان بیان کرد: در همین راستا از ۶۰۰۰ مورد کسبه و کارخانه‌های شهرستان بازدید به عمل آمد که منجر به ۲۳۳ اخطار و ۲۲ مورد پلمب ‌شده است.

رئیس شبکه بهداشت درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان قوچان بابیان این نکته که شهرستان قوچان با سه پیک بیماری کرونا مواجه بوده است، عنوان کرد: تاکنون هر پیک شدیدتر از قبل بوده است و این شهرستان هم‌اکنون در مقایسه با هفته‌های گذشته شاهد افزایش میزان بیماران با شیبی ملایم است که نشان می‌دهد پیک چهارم کرونا در راه است.

وی از اجرای محدودیت‌ها در تعطیلات نوروزی و رعایت پروتکل‌ها توسط مردم به‌عنوان یکی از عوامل مهار کرونا در ابتداء سال جاری نام برد و تصریح کرد: با توجه به عادی انگاری مردم این نگرانی وجود دارد که در نوروز پیش رو مردم در دورهمی و مهمانی شرکت کنند اما باید بر این موضوع تأکید شود که همچون نوروز گذشته لزوم توجه به پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری امری حیاتی است.

 رئیس شبکه بهداشت درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان قوچان از اجرای نخستین مرحله واکسیناسیون برای کارکنان بخش ویژه کرونا در این شهرستان خبر داد و افزود: سهمیه شهرستان تعداد ۳۰ دز بوده است که با اولویت کارکنان کرونا و پزشکان مرتبط با این بخش در صورت رضایت افراد تزریق شد.

وی در پاسخ به برخی انتقادات در خصوص برگزاری مراسم نورافشانی گرامیداشت ۲۲ بهمن در میدان امام خمینی شهر قوچان، گفت: با توجه به اینکه مردم به نشاط اجتماعی نیاز دارند مقرر شد اجرای این جشن با دستورالعمل مبنی بر چیدمان تعدادی صندلی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده اجباری ماسک برای شرکت‌کنندگان برگزار شود اما نحوه مناسب اجرای این مصوبات همچون رعایت فاصله‌گذاری به‌صورت کامل رعایت نشد.

فتحی مقدم در ادامه بیان کرد: در خصوص حمل‌ونقل عمومی و به‌ویژه تاکسی‌های درون‌شهری مصوباتی از ستاد ملی کرونا وجود دارد که اجرای آن الزام‌آور است اما در شهرستان قوچان اجرای پروتکل‌های بهداشتی توسط خودروهای درون‌شهری به‌صورت کامل رعایت نشده است.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد با کمک پلیس راهور و با محوریت شهرداری تخلفات تاکسی‌ها رسیدگی شود و بر همین اساس تاکنون ۱۵ دفترچه رانندگان متخلف گرفته‌ شده است چون وظیفه شبکه بهداشت حفاظت از سلامت شهروندان است.

وی تأکید کرد: شکایت تعدادی از رانندگان تاکسی نباید موجب کاهش نظارت بر عملکرد این صنف شود و در ستاد کرونای شهرستان میزان افزایش کرایه تاکسی‌ها پس از کاهش تعداد مسافران پیش‌بینی‌شده است و در صورت اعتراض این صنف همچنان از مصوبه خود در ستاد کرونا دفاع خواهیم کرد.

رئیس شبکه بهداشت درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان قوچان در ادامه اظهار کرد: از ابتداء شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون ۳۶۶۰ نفر مبتلا به کرونا شناسایی‌شده و متأسفانه تعداد ۲۳۰ نفر براثر این بیماری فوت کرده‌اند، همچنین تاکنون از ۱۸۱ معلم نمونه گرفته‌ شده است که نتیجه ۱۰۲ نفر مثبت بوده است و از میان دانش‌آموزان این شهرستان از ۲۱۳ نفر نمونه دریافت شده که نتیجه ۵۸ نفر آن‌ها مثبت بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.