سفیران عربستان سعودی و یمن در مسکو در حضور «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

گفت و گوی سفیران یمن و عربستان در مسکو

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در این نشست وضعیت یمن، با تاکید بر اقدام هایی که به پایان زودهنگام خصومت ها و ایجاد روند مذاکرات فراگیر منجر می شود مورد بحث قرار گرفت.

در این نشست که در محل وزارت خارجه روسیه برگزار شد به موضع مسکو مبنی بر لزوم رعایت دقیق مفاد قوانین بین المللی بشردوستانه توسط طرفین درگیری و نیز غیر قابل قبول بودن انجام عملیات نظامی تاکید شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.