رییس کمیته امنیت داخلی آمریکا دادخواستی را علیه دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا و رودی جولیانی وکیل وی بخاطر توطئه در تحریک مهاجمان برای حمله به ساختمان کنگره تنظیم کرده است.

شکایت از ترامپ و جولیانی بخاطر تحریک مهاجمان برای حمله به کنگره

به گزارش قدس آنلاین، بنی تامپسون رییس کمیته امنیت داخلی آمریکا در دادگاه منطقه ای در واشنگتن روز سه شنبه دادخواستی را تنظیم کرده که ترامپ و جولیانی را به توطئه در تحریک مهاجمان به ساختمان کنگره در تاریخ ۶ ژانویه گدشته (۱۷ دی) متهم می کند.

بیانیه وکلای این پرونده به غائله حمله به ساختمان کنگره اشاره شد و افزود: این شورش نتیجه برنامه ریزی دقیق ترامپ، جولیانی و گروه های افراطی مانند پسران مغرور و حافظان سوگند صورت گرفته است که هدف مشترک همه آنها ایجاد ارعاب، آزار و تهدید بود تا مانع تایید رای کالج انتخاباتی شوند.

سنای آمریکا با ۴۳ رای مخالف ترامپ را از اتهام تحریک شورش در ساختمان کنگره تبرئه کرد. محکومیت ترامپ نیاز به دو سوم آرا مجلس سنا آمریکا داشت اما همچنان شکایت از طریق مجاری قانونی از وی امکان پذیر است.     

دیگر اعضای کنگره از جمله هانک جانسون و بونی واتسون کولمن نمایندگان دموکرات نیز قرار است از این دادخواست حمایت لازم را به عمل آورند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.