معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرداری مشهد در استقبال از بهار ۱۴۰۰ از اجرای برنامه‌های رویدادمحور در صورت مجوز نهادهای بهداشتی خبر داد.

مشهد چگونه به استقبال بهار ۱۴۰۰ می‌رود؟

به گزارش قدس آنلاین، محمدمحسن مصحفیبا اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرداری مشهد در استقبال از بهار ۱۴۰۰، اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن بهار،  شهرداری مشهد برنامه‌های منتوعی را جهت ورود با طروات‌تر و شادتر به سال نو تدارک دیده است.

وی با بیان این‌که «استقبال از بهار ۱۴۰۰ طبق روال همیشه و با تفاوت‌هایی در ماهیت رویکرد اجرا خواهد شد»، ادامه داد: در این زمینه از ماه‌ها قبل فراخوان‌هایی جهت حضور هنرمندانی که می‌خواهند آثاری برای شهر ما بسازند، انجام گرفته.  از میان این فراخوان‌ها افرادی به انتخاب داوران و ضمن در نظر گرفتن ملاحظات هنرمندانه و محتوایی، برگزیده شده‌اند. شهرداری مشهد با این هنرمندان قراردادهایی منعقد کرده و آثاری در حال ساخته شدن است. این المان‌های هنری در هفته پایانی اسفند در مکان‌های جانمایی شهد سطح شهر نصب خواهند شد.

مصحفی با اشاره به اجرای نقوش هنری بر دیوارهای شهر، تصریح کرد: نقاشی‌های دیواری، دوره‌ زمان‌بر و چندماه‌ای را طی کرده است. در حال حاضر آثار انتخاب شده توسط هیأت داوران توسط هنرمندان در حال نقاشی بر دیوارهای شهر است و تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین همکاران ما در تلاشند تا بعضی از آثاری که در سال‌های گذشته در سطح شهر قرار گرفته‌اند را مرمت و بازسازی کنند تا بتوانیم از هر دوسو وضعیت بهتری را در سطح شهر داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد بیان کرد: در استقبال از بهار امسال برنامه‌های رویدادمحور از جمله تئاترهای خیابانی و برگزاری ایستگاه‌هایی در معابر مورد توجه قرار گرفته تا فضای شادی را در شهر ایجاد کند. برای اجرای این برنامه‌ها از سوی شهرداری و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد آمادگی لازم وجود دارد. با این حال اجراشدن این برنامه‌ها منوط به وضعیت شیوع بیماری کرونا است. اگر در هفته پایانی سال مجوز نهادهای بهداشتی صادر شود و اجرای این برنامه‌ها در وضعیت کرونا میسر باشد، این امر تحقق خواهد یافت.

وی اضافه کرد: امیدواریم این اقدامات در کنار فضاآرایی و گل‌آرایی که همکاران ما در معاونت خدمات شهری شهرداری انجام می‌دهند،  در آستانه سال ۱۴۰۰ فضای شاد و رنگارنگی را سطح شهر مشهد ایجاد کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.