فرماندار گناباد تورم و عرضه خارج از شبکه با قیمت بالاتر از نرخ مصوب را مشکل مهم توزیع گوشت مرغ و تخم‌مرغ در این شهرستان واقع در جنوب خراسان رضوی دانست.

تورم و عرضه خارج شبکه مشکل توزیع مرغ و تخم مرغ در گناباد است

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی شب گذشته در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان گناباد افزود: با وجود آنکه بر اساس مصوبه این ستاد مقرر شده بود تخم مرغ با هدف ایجاد تعادل قیمت با یک نرح واحد و از قرار هر کیلوگرم ۱۶۹ هزار ریال توزیع شود ولی برخی فروشندگان آن را به قیمت بالاتر عرضه کردند.

وی ادامه داد: بر مبنای این مصوبه می‌بایست روزانه سه تن تخم مرغ تولیدی با قیمت مصوب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد ولی از دی ماه تاکنون تولیدکنندگان و دست اندرکاران ذیربط در بیشتر روزها پایین تر و در مجموع ۲۱ تن کمتر از این میزان توزیع کرده‌اند.  

فرماندار گناباد گفت: شرکتهای تعاونی و تولیدکنندگان مرغ تخم گذار باید از اول اسفند ماه برای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و سوء استفاده برخی افراد تخم مرغ را با نشان ستاد تنظیم بازار این شهرستان توزیع کنند.  

وی افزود: روزانه سه تن تخم مرغ نیاز بازار مصرف گناباد است و توزیع کمتر این میزان پذیرفتنی نیست. از این میزان هزار و ۵۰۰ کیلوگرم باید از طریق فروشگاههای کالاهای پروتئینی و بقیه از طریق سوپرمارکتها در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

قربانی با انتقاد از افزایش قیمت مرغ در بازار گناباد ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، گوشت مرغ باید تنها با یک نرخ از قرار هر کیلوگرم ۲۰۴ هزار ریال در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد در حالی که برخی موارد با نرخ بیش از ۳۵۰ هزار ریال هم به فروش رسید و این یک تخلف است.  

وی گفت: تولیدکنندگان موظفند از مجموع ۱۴ تن تولید روزانه مرغ در گناباد پنج تن را بر اساس نیاز واقعی بازار با نرخ مصوب ۲۰۴ هزار ریال در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.  

فرماندار گناباد افزود: همه واحدهای صنفی موظفند تخم مرغ و مرغ را با قیمتهای مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه کنند و با هرگونه گران فروشی و عرضه خارج شبکه در توزیع این اقلام برخورد می شود.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.