معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نیکوکار در این استان طی سال‌های گذشته اقدام به ساخت مدرسه کرده‌اند.

۲ هزار و ۸۰۰ نیکوکار در خراسان رضوی مدرسه ساختند

به گزارش قدس آنلاین، سید کمال‌الدین میرجعفریان در همایش چهره‌های ماندگار روستایی که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور معاون اول رئیس جمهوری و استانداری‌های سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: این استان بیش از سه هزار و ۲۰۰ روستای دارای سکنه و دو هزار و ۴۰۴ دهیاری و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی قطب تولید محصولات دامی کشور به شمار می‌رود که این ارزش آفرینی مرهون تلاش‌های تولیدگران عشایری و روستایی استان است.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر از طریق اعتبارات صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل بیش از هشت هزار و ۱۵۱ طرح با دریافت ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در قالب طرح‌های کارآفرینی و اشتغال روستایی با بیش از ۳۲ هزار نفر اشتغال‌زایی اجرا شده که نرخ بیکاری روستایی استان را به ۳.۱ درصد کاهش داده است.

میرجعفریان افزود: بخش عمده‌ای از اقدامات توسعه‌گری توسط خیران و مجموعه‌های تسهیلگر نظیر بسیج، بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، نهادهای خیریه،  سازمان‌های مردم نهاد و فعالان بخش اقتصادی در مناطق مرزی و محروم روستایی در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: خیران خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف از جمله توانمندسازی جوامع محلی، پرداخت تسهیلات و تسهیلگری و آموزش، مدرسه سازی و ساخت کتابخانه، ساخت مراکز بهداشتی، کمک به تکمیل زیربناهای عمرانی از جمله راه، تامین آب آشامیدنی،  ساخت مسجد و کمک به اقشار آسیب‌پذیر فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: به منظور استفاده حداکثری از توان و ظرفیت خیران در برنامه‌ریزی‌های دولت برای توسعه و عمران روستاها، هیات امنای خیران توسعه روستایی در استان تشکیل می‌شود.

میرجعفریان تصریح کرد: این هیات امنا با هدف تشویق، ترغیب و هدایت خیران فعال و تسهیل امور این بخش و حمایت جمعی از فعالان و علاقه‌مندان این حوزه تشکیل شده و با اعضای آن همفکری لازم به منظور بهره‌گیری از توان خیران در توسعه روستاها با همکاری دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد گرفت.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.