رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: ۵۶۷ دستگاه خودرو در چارچوب اجرای "طرح پیشگیرانه منع ورود خودروهای غیربومی با هدف مقابله با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا" ظرف ۲۴ ساعت اخیر در مبادی ورودی به کلانشهر مشهد از سوی پلیس جریمه شدند.

۵۶۷ دستگاه خودروی متخلف در ورودی مشهد جریمه شدند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حسین میش‌مست  افزود: رانندگان متخلف این خودروها بخاطر بی‌توجهی نسبت به محدودیتهای مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا،  هر یک با دریافت برگه جریمه پنج میلیون ریالی اعمال قانون شدند.
وی ادامه داد: رانندگان ۴۱۴ دستگاه خودروی در حال حرکت دیگر در مسیرهای جاده‌ای خراسان رضوی نیز ظرف ۲۴ ساعت اخیر پیامک تذکر پلیس را دریافت کردند.  

رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: همچنین در چارچوب اجرای طرح پیشگیرانه منع ورود خودروهای غیربومی با هدف مقابله با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا ۵۳۶ دستگاه خودرو توسط پلیس از مبادی ورودی کلانشهر مشهد به مبدا برگردانده شدند.  
وی در ادامه  به سوانح جاده‌ای ۲۴ ساعت اخیر در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: دو فقره تصادف خودرویی منجر به جانباختن چهار سرنشین آنها طی همین مدت در جاده‌های استان رخ داد.  

سرهنگ میش‌مست افزود: پنج فقره برخورد خودروها نیز ظرف ۲۴ ساعت اخیر در مسیرهای جاده‌ای برون‌شهری خراسان رضوی اتفاق افتاد که در مجموع منجر به جراحت هشت نفر شدند.

وی همچنین وضعیت کنونی ترافیکی را در مسیر رفت و برگشت جاده مشهد - چناران پرحجم و ترافیک دیگر جاده‌های خراسان رضوی را عادی و روان اعلام کرد.  
طرح منع ورود خودروهای غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد از نظر شیوع کرونا همزمان با محدودیتهای سراسری، از اول آذر تا ۱۳ دی ماه امسال در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی اجرا شد و با آبی شدن وضعیت مشهد از ١٣ دی متوقف شد. اجرای این طرح دوباره از ۱۸ بهمن ماه جاری با زرد شدن وضعیت مشهد در حال اجرا است.
استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی با گستره‌ای معادل هفت درصد مساحت کشور ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر جاده دارد که شش هزار و ۴۲۳ کیلومتر آن بین‌شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.  

بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۹ هزار و ۱۱۷ نفر را در کشورمان گرفته است.  یک میلیون ۳۱۰ هزار و ۸۲۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نی تاکنون در ایران بهبود یافته‌اند.  

بر اساس آخرین تحلیلهای آماری هم‌اینک ۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس همه‌گیر قرار دارند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.