لیگ بیستم به دلیل تداخل با برنامه‌های تیم ملی و لیگ قهرمانان آسیا به احتمال زیاد فرسایشی‌ترین لیگ فوتبال ایران خواهد شد و تا تابستان (مردادماه)سال ۱۴۰۰ به درازا خواهد کشید.

فرسایشی‌ترین دوره لیگ مرداد تمام می‌شود؟

تعطیلات نوروزی

به تازگی با تصمیم کمیته مسابقات سازمان لیگ، ‌رقابت‌های لیگ برتر بعد از هفته پانزدهم هم ادامه پیدا می‌کند و تعطیلی تیم‌ها به نوروز موکول می‌شود. درعین حال  قرار است لیگ برتری‌ها در تاریخ‌های ۲۱ و ۲۲ اسفندماه یک مسابقه جام حذفی را نیز انجام بدهند تا فوتبال ایران از برگزاری این بازی‌ها پیش از نوروز بی نصیب نماند. به این ترتیب با تصمیم سازمان لیگ بعد از ۲۲ اسفندماه مسابقات حدود ۲۵ روز تعطیل خواهد شد.

سوپر جام و اردوی تیم ملی

البته پرسپولیس و تراکتور بعد از جام حذفی احتمالاً بازی سوپرجام فصل گذشته را برگزار می‌کنند و بعد به تعطیلات می‌روند. با توجه به اینکه قرار است تیم ملی فوتبال در تعطیلات نوروز اردو برگزار کند، احتمالاً بازی‌های لیگ برتر از ۱۵ یا ۱۶ فروردین‌ماه از سر گرفته می‌شود. اما ماجرای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا نیز برای فوتبال ایران دردسرهایی را به دنبال خواهد داشت.

دردسر لیگ قهرمانان آسیا

گفته می‌شود به احتمال زیاد این رقابت‌ها از اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت‌ماه به شکل متمرکز برگزار می‌شود. با وجود درگیر بودن چند تیم ایرانی در آسیا اما سازمان لیگ به‌دنبال راهکاری است که لیگ را دوباره تعطیل نکند و مسابقات ادامه داشته باشد اما این اقدام شدنی نخواهد بود و به طور محسوس نظم رقابت‌های داخلی را به هم می‌زند. از سویی باید توجه داشت که فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نیز شکل برگزاری رقابت‌ها را دستخوش تغییرات خواهد کرد. هرچند که کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به دلیل فرا رسیدن این ماه قصد دارد مسابقات بین‌المللی را تا قبل از شروع ماه رمضان برگزار کند تا از این حیث مشکلی سد راه آن‌ها نباشد.

برنامه جدید برای لیگ

هرچند که انتخابات فدراسیون فوتبال نیز ممکن است با تغییراتی در تیم ملی هم همراه باشد اما باید به برنامه بازی‌های تیم ملی هم توجه داشت. غلامرضا بهروان، مشاور سازمان لیگ درباره اولویت‌های سازمان لیگ توضیحاتی داده که جالب توجه است:«در شرایط فعلی باید برنامه جدیدی برای برگزاری لیگ تنظیم شود. در تنظیم این برنامه بدون شک برنامه‌های دراگان اسکوچیچ مدنظر قرار می‌گیرد. در فروردین‌ماه فیفادی داریم و قطعاً اسکوچیچ می‌خواهد در این ایام اردو داشته باشد. از طرفی تیم‌های باشگاهی ما لیگ قهرمانان آسیا را هم در پیش دارند به همین دلیل بعید است لیگ برتر فوتبال تا پیش از خردادماه و برگزاری مسابقات تیم ملی به پایان برسد. به نظر می‌رسد حتی لیگ تا مردادماه هم ادامه پیدا کند.» 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.