اعضای یک باند زورگیری و سرقت طلا و جواهر که طعمه‌های خود را از میان آگهی‌دهندگان سایت «دیوار» انتخاب می‌کردند، در پی چند روز عملیات ردزنی و دقیق مأموران دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان‌رضوی دستگیر شدند.

دردسر فروش جواهر در سایت «دیوار»

پرونده روی میز رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن

همزمان با افزایش سرقت‌هایی که پس از درج آگهی فروش طلا و جواهر برای برخی از کاربران این سایت در شهر مشهد رخ داده بود، گزارش ماجرا به همراه چندین مرجوعه قضایی روی میز سرهنگ «قنبری»، رئیس اداره سرقت پلیس آگاهی خراسان‌رضوی قرار گرفت.

با توجه به اینکه برخی شکات در تشریح اولیه نحوه سرقت از حمله و ضرب  و شتم تعدادی مشتری‌نما حرف‌هایی به میان آورده بودند و این احتمال می‌رفت که پلیس با یک باند حرفه‌ای طرف باشد که تمامی رد پاهای به جامانده در محل جرم را پس از انجام اقدام‌های مجرمانه پاک می‌کند، پرونده متشکله با دستور رئیس اداره سرقت پلیس آگاهی برای ردگیری هر چه سریع‌تر در اختیار رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

از همین رو بود که سرهنگ «میش‌مست» رسیدگی به ماجرا را به صورت ویژه‌ای در دستور کار قرار داد و یکی از تیم‌های حرفه‌ای با هدایت او تمامی جوانب کار را مورد تحقیق فنی و پلیسی قرار داد.

حمله به آگهی‌دهنده

وقتی تمامی شکات به مقر پلیس آگاهی دعوت و از آن‌ها خواسته شد تمامی زوایای اتفاق را مو به مو برای پلیس شرح دهند،مشخص شد پشت پرده اقدام‌های مجرمانه دو مرد جوان قرار دارند که ابتدا از میان آگهی‌های درج شده در سایت«دیوار» اکثراً به سراغ افرادی می‌رفتند که طلا و جواهر و... را برای فروش آگهی کرده بودند.

در ادامه یکی از آن‌ها تحت عنوان خریدار به فروشنده کالا نزدیک و در فرصتی مناسب همدست او به سمت  طعمه حمله‌ور شده و با تهدید و ارعاب و ضرب و شتم، زیورآلات و لوازم آگهی‌دهنده را به سرقت می‌برند و از محل فرار می‌کردند.

در مرحله بعدی چهره‌نگاری متهمان با توجه به داده‌های اولیه شکات هم به صورت دقیق صورت گرفت و به این واسطه هویت هر دو زورگیر شناسایی و کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی استان یک گام به دستگیری اعضای باند که همچنان دست به سرقت می‌زدند، نزدیک‌تر شدند.

متهمان تحت تعقیب پلیس دیگر استان‌ها

با لو رفتن چهره دو متهم  تحت تعقیب و کشف هویت آن‌ها، بررسی‌های فنی پلیس مشخص کرد آن‌ها در استان‌هایی نظیر خراسان‌شمالی و تهران هم دست به جرایم مشابهی زده و در لیست سیاه قرار داشته و تحت تعقیب پلیس بودند.

چند روزی تلاش مأموران پلیس آگاهی خراسان‌رضوی ادامه داشت تا اینکه محل اختفای اعضای باند در یکی از مناطق مرکزی شهر مشهد مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی با مقام قضایی و در پی یک سلسله‌عملیات هماهنگ پلیسی، هر دو متهم در محاصره پلیس گرفتار و دستگیر شدند.

این افراد که ۲۲ و ۲۴ساله بودند دارای سوابق متعدد کیفری نیز هستند. وقتی که متهمان به مقر پلیس آگاهی استان منتقل شدند مشخص شد در یکی از این اقدام‌ها، افراد شیطان‌صفت فرد آگهی‌دهنده را با شیوه‌هایی به خارج از شهر منتقل و وی را مورد آزارو اذیت نیز قرار داده‌اند.

۶ نفر از افرادی که در «دیوار» آگهی فروش کالا منتشر و از سوی این افراد مورد سرقت واقع شده بودند، در مواجهه حضوری آن‌ها را شناسایی کرده‌اند و همچنین تمامی ادله موجود در پرونده علیه آن‌ها بود، سارقان دستگیر شده چاره‌ای جز اعتراف ندیده و ارتکاب به جرایم صورت گرفته در مشهد و دیگر شهرها را هم پذیرفتند. در همین راستا تحقیقات از متهمان همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.