فرماندار کلات گفت: قطع اتصال فیبر نوری در درگز موجب اختلال ارتباطات تلفن همراه و اینترنت در شهرستان کلات شد که این قطعی‌های پی در پی که چندین بار از ابتداء سال اتفاق افتاده است، موجب نارضایتی و گلایه‌مندی مردم شده است.

قطعی مکرر خطوط تلفن همراه و اینترنت مردم کلات را کلافه کرده است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ناصری عنوان کرد: کلیه ارتباطات تلفن همراه اول و ایرانسل همچنین اینترنت در شهرستان کلات، از ساعت ۱۵ روز ۲۸ بهمن ماه تا ساعت ۲۲:۳۰ به دلیل قطع اتصال فیبرنوری در چاپشلو درگز دچار اختلال شد.

ناصری اظهار کرد: شرکت مخابرات خراسان رضوی فعالیت‌های کشاورزی در بخش چاپشلو درگز را علت قطع فیبر نوری مخابرات اعلام کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ارتباط فیبر نوری کلات، از طریق شبکه مشهد - گلبهار - چناران - قوچان - درگز برقرار می شود که این یک مسیر طولانی است و این نوع اتصال درست مثل این است که لقمه‌ای را دور سرمان بچرخانیم و بعد در دهان بگذاریم.

ناصری گفت: همین مسیر طولانی باعث می‌شود که آسیب‌هایی که به اتصال فیبر نوری وارد می‌شود، قطعی‌های پی در پی را در شهرستان کلات به همراه داشته باشد به طوری که از ابتداء سال جاری تاکنون ۴ الی ۵ بار این قطعی‌ها اتفاق افتاده است.

وی تأکید کرد: یکی از خواسته‌ها و مطالبات مردم شهرستان کلات این است که به جای برقراری ارتباط فیبر نوری کلات از مسیر طولانی چناران-قوچان-درگز، این ارتباط از طریق اتصال فیبر نوری کلات به مشهد برقرار شود.

ناصری خاطرنشان کرد: چنانچه این امر محقق شود و اتصال فیبر نوری کلات به مشهد به نتیجه برسد دیگر شاهد این قطعی‌های مکرر در منطقه نخواهیم بود و این ارتباط مثل یک رینگ عمل خواهد کرد، همچنین از این اتصال می‌توان به عنوان یک پدافند غیرعامل استفاده کرده و در مواقعی که اتصال چناران- قوچان- درگز از سمت مشهد دچار اختلال شود، این ارتباط می‌تواند از سمت کلات برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه برای اتصال فیبر نوری کلات به مشهد حدود ۱۰۰ کیلومتر باقی مانده است، افزود: اگر ۴۵ کیلومتری که برای برقراری خطوط ارتباطی روستاها، در مسیر مشهد کار شده است تا خود مشهد امتداد پیدا کند، ارتباط ما از طریق مشهد برقرار خواهد شد.

فرماندار کلات گفت: این خواسته و مطالبه مردم شهرستان کلات است که تاکنون محقق نشده است و این موضوع همچنان در حال پیگیری است و امیدواریم که پاسخ مثبت بگیریم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.