رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: طی یک سال اخیر خیرین ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه کمک کردند.

خیرین امسال ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه کمک کردند

به گزارش قدس آنلاین، مهر الله رخشانی فر  در دیدار با خیرین و مسئولین شهرستان کاشمر و همچنین بازدید از پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش منطقه ترشیز قطب شهید مدرس اظهار کرد: اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش از یک و نیم درصد به پنج درصد در بودجه سال ۹۹ رسیده و در کمیسیون تلفیق برای بودجه سال ۱۴۰۰ نیز این ۵ درصد حفظ شده است که امیدواریم مورد تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۰ حدود دو هزار میلیارد تومان برای نوسازی مدارس از محل فروش اموال دولتی به سازمان مسکن اختصاص یافته که برای ساخت مدرسه در مناطق محروم با اولویت مسکن مهر با پیگیری‌های نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق جزو مصوبات اختصاص یافت.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: حضور خیرین به عنوان بازوی آموزش و پرورش در عرصه‌های مختلف ستودنی است. در سال جاری خیرین دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعهد داشتند که محقق شد. در سال ۹۸ این مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه برای ما در این دوره بیشتر از اینکه ساختمان و توسعه مدرسه سازی اهمیت داشته باشد، توسعه فرهنگ مدرسه سازی مورد اهمیت است که طرح آجر به آجر در همین راستا اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح تاکنون ۶۰۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند تصریح کرد: هدف ما دسترسی به پنج میلیون نفر خیر در طرح آجر به آجر است

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: دولت در کنار خیرین دو هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۹ برای پروژه‌های آموزشی اختصاص داد که سهم استان خراسان رضوی ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال ۱۳۸۲ مدارسی که نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی داشتند ۷۰ درصد بود که در سال ۹۵ این مقدار به ۳۰ درصد و امسال به ۱۹.۵ درصد رسیده است.

گفتنی است رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور پس از افتتاح دبستان ۱۰ کلاسه مرحوم آقایی از عملیات ساخت اردوگاه دانش آموزی امام خمینی (ره) و دبستان تخریبی شهید ترابی با قدمت بیش از ۵۰ سال در کاشمر بازدید کرد.

انتهای پیام/

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.