مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح ۳۰۷۰از سوی سازمان تامین اجتماعی ، ٣٠ خدمت حضوری این سازمان به صورت غیرحضوری ارائه خواهد شد.

توقف صدور دفترچه‌های درمانی و  ارائه خدمات غیرحضوری طرح تحول دیجیتالی ۳۰۷۰

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با اجرای طرح‌های ملی سازمان تأمین اجتماعی در حوزه خدمات غیرحضوری والکترونیکی، امروز نشست مشترک خبری مدیران کل و درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی به منظور تشریح وتبیین جزئیات طرح نسخه الکترونیکی، توقف صدور دفترچه‌های درمانی و خدمات غیرحضوری طرح تحول دیجیتالی ۳۰۷۰ برگزار شد.

۴۶ درصد از کل جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند

سید محسن نظام خیرآبادی در این نشست، با اشاره به اینکه سازمان در مرحله مهم و تاریخی بلوغ در دنیای خدمات الکترونیکی است، ابتدا به ارائه آمار مربوط به این اداره کل پرداخت و گفت: ۴۶ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار نفری خراسان رضوی تحت‌ پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی افزود: این میزان پوشش برای جمعیت شهری ۶۷ درصد است بر این اساس  تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در استان ۹۲۷ هزار و ۳۹۸ نفر است که با احتساب افراد تبعی( افراد تحت تکفل) ایشان، جمعیت بیمه شدگان ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۴۳۸ نفر و تعداد مستمری بگیران نیز ۲۴۹ هزار و ۸۹۷ نفر است که با احتساب افراد تبعی( تحت تکفل) جمعیت این افراد به بیش از ۴۳۲ هزار و ۵۳۱ نفر می‌رسد و در مجموع تعداد ۲ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۹۶۹ نفر در این استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی در رابطه با هزینه‌های صورت گرفته در حوزه تعهدات سازمان در خراسان رضوی گفت : در ٩ ماهه اول سال جاری، مبلغی بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده است؛ همچنین جمع هزینه‌ها و مبالغ پرداختی کمک‌های کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی در ۹ ماهه اول سال ۹۹ شامل کمک هزینه بارداری، اروتز و پروتز، هدیه ازدواج، هزینه سفر بیمار و همراه، کمک هزینه کفن و دفن، غرامت نقص عضو، غرامت دستمزد حوادث ناشی از کار ناشی از کار بالغ بر ۸۳۵ میلیارد ریال بوده است.

نظام افزود: هزینه حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی در خراسان رضوی در ۹ ماهه اول سال مبلغی بیش از ۶۸ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال و کل هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی در استان از جمله کمک‌های بلندمدت و کوتاه مدت و درمان مستقیم و غیرمستقیم بالغ بر ۸۱ هزارو ۶۳۱ میلیار ریال است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی سپس به معرفی طرح خدمات غیر حضوری پرداخت و ادامه داد: با اجرای طرح تحول دیجیتالی سازمان تأمین اجتماعی به نام طرح ٣٠٧٠، ٣٠ خدمت حضوری سازمان به صورت غیرحضوری ارائه می شود تا ٧٠ میلیون مراجعه از ٩۶ میلیون مراجعه به واحدهای اجرایی سازمان در کشور حذف شود. 

وی گفت: تاکنون ٢٣ خدمت از ٣٠ خدمت رونمایی و اجرایی شده که علی‌رغم مشکلات متعدد سازمان در زمینه‌های زیرساختی که بیشتر در حوزه بسترهای سخت افزاری و اینترنتی است، سازمان به اجرای آن همت گمارده است که به مرور مشکلات نیز در حال برطرف شدن هستند.

نظام اظهار کرد: علی‌رغم ارائه بسیاری از خدمات در سامانه خدمات غیرحضوری از مدت‌ها قبل، از جمله مشاهده سوابق، درخواست بازرسی از کارگاه، مشاهده حقوق و دستمزد مبنای کسر حق بیمه و مشاهده عنوان شغلی ٢٣ خدمت غیرحضوری از ۳۰ خدمت طرح ۳۰۷۰ که تاکنون اجرایی شده شامل موارد ذیل است:

۱) پرداخت هزینه ازدواج
۲) حذف مراجعه حضوری فرزندان اناث مستمری بگیران و ثبت هوشمند خاتمه کفالت
۳) ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی
۴) ابلاغ مفاصاحساب به واگذارنده و پیمانکار
۵) استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمه شدگان
۶) نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی ( افراد تحت تکفل) توسط بیمه شده اصلی
۷) درخواست غیرحضوری تکمیل سوابق مشاغلی که به واسطه ماهیت شغل، کمتر از یک ماه لیست ارائه می شود
۸) انعقاد قرارداد و دریافت حق بیمه بیمه اختیاری
۹) اخذ غیرحضوری تعهدنامه ( توافق غیرحضوری کارفرمایان برای ابلاغ احکام و مطالبات)
۱۰) امکان مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حساب بدهی
۱۱) دریافت غیرحضوری اعتراض کارفرما و تعیین و اعلام زمان رسیدگی
۱۲) درخواست غیرحضوری غرامت دستمزد ایام ابتلا به بیماری کرونا
۱۳) سرویس غیرحضوری احتساب سوابق دوران خدمت سربازی ( خرید سابقه بیمه دوره سربازی)
۱۴) اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفاصاحساب ماده ٣٨ قانون تأمین اجتماعی
۱۵) ارتقاء سامانه دریافت لیست حق بیمه
۱۶) انعقاد قرارداد و دریافت حق بیمه بیمه حرف و مشاغل آزاد
۱۷) درخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی
۱۸)حذف فرایند حذف کاغذ از چرخه وصول مطالبات
۱۹) پرداخت غیرحضوری کمک هزینه مراسم ترحیم ( کفن و دفن)
۲۰) در درخواست و طی مراحل مختلف بیمه بیکاری به صورت غیر حضوری از طریق سامانه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی

۲۱) درخواست روند اجرایی غیرحضوری کفالت والدین و همسر بیمه شده (زن)
۲۲) واکشی عکس از سامانه نامنویسی
۲۳) پرداخت غیرحضوری حق بیمه کسری از ماه  مربوط به خدمت شماره ۷

وی گفت: برای اخذ خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران باید به سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir مراجعه و با شماره تلفن همراه به مالکیت خودشان ثبت نام کرده و از خدمات بهره‌مند شوند.
وی گفت : یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان حذف دفترچه‌های درمانی است که تنها در این حوزه در سال ۹۸ مبلغ ۱۰۳ میلیارد ریال و در سال جاری تاکنون ۸۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.