وزیر بهداشت آلمان با اشاره به سرعت گسترش نوع جهش یافته ویروس کرونا گفت که ۲۲ درصد مبتلایان به کرونا در این کشور به این نوع جدید ویروس آلوده‌ شده‌اند.

۲۲ درصد از بیماران کرونایی آلمان به نوع جهش یافته مبتلا شدند

به گزارش قدس آنلاین، نوع جهش یافته ویروس کرونا انگلیسی به سرعت در حال گسترش در دیگر کشورهای اروپایی از جمله آلمان است.

نشریه اشترن آلمان امروز (چهارشنبه) در این رابطه نوشت: طبق داده های جدید موسسه روبرت کخ آلمان (RKI) نسبت آلودگی به ویروس جهش یافته انگلیسی طی دو هفته از ۶ درصد به بیش از ۲۲ درصد رسیده است.

«ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان ضمن ابراز نگرانی گفت: انتظار می رود که این نوع جهش یافته بزودی برای ما نیز تبدیل به یک نوع غالب شود.

وی با بیان این که ابتلا به ویروس انگلیسی هر هفته دو برابر می شود، افزود: این جهش که اولین بار در آفریقای جنوبی ظاهر شده، در آلمان نیز سهم ۱.۵ درصدی داشته است.

اشپان تصریح کرد که در روزهای اخیر تعداد آلودگی ها به طور چشمگیری کاهش یافته که این نشان می دهد اقدامات محافظتی در حال نتیجه دادن است.

وی همچنین گسترش بیشتر انواع جدید کرونا را هشداری برای کسانی دانست که می خواهند محدودیت های کرونایی هر چه سریعتر برداشته شود.

به گفته کارشناسان، نوع جهش یافته کرونا حداقل ۳۵ درصد مسری تر از نوع معمولی است. مقامات بهداشتی در آلمان طی یک روز ۷ هزار و ۵۵۶ مورد جدید ابتلا به کرونا را به موسسه روبرت کخ گزارش دادند. علاوه بر این  ۵۶۰ مورد مرگ در عرض ۲۴ ساعت در آلمان ثبت شد.

در حال حاضر تعداد آلودگی های جدید گزارش شده طی هفت روز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۵۷ نفر در سراسر آلمان است. یک ماه پیش در هفدهم ژانویه، میزان بروز این بیماری ۱۳۶ نفر بود. بالاترین میزان نیز در ۲۲ دسامبر ۲۰۲۰ با ۱۹۷.۶ نفرثبت شده است.

تا کنون ۲ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۷۶۶ شهروند آلمانی به کرونا مبتلا شده اند که از این میان ۶۶ هزار و ۵۳۶ نفر جان باخته و ۲ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۴۰۰ نفر بهبود یافته اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.