مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از مبارزه با علفهای هرز و آفات در چهار هزار و ۷۱ هکتار زمین کشاورزی این استان خبر داد.

مبارزه باعلف‌ هرز در چهار هزار هکتار زمین خراسان رضوی انجام شد

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه حلاج‌نیا گفت: این سطح شامل مبارزه با علف‌های هرز کشیده برگ گندم در ۶۸۰ هکتار و پهن برگ گندم در ۳۰ هکتار و کنترل مکانیکی علف‌های هرز گندم در ۱۵۸ هکتار است.

وی افزود: همچنین مبارزه با علف‌های هرز کشیده برگ جو در ۵۰  هکتار، پهن برگ جو در ۳۴۰  هکتار، مبارزه با علف‌های هرز کلزا در مقطع پیش رویشی در هزار و ۹۲ هکتار  و باریک برگ‌ها در هزار و ۳۸۳ هکتار انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: سطح مبارزه با آفات در مزارع استان نیز ۳۳۸ هکتار از مجموع چهار هزار و ۷۱ هکتار می‌باشد.

وی با بیان اینکه قیمت زیاد سموم باعث شده کشاورزان کمتر رغبت به مصرف آن داشته باشند گفت: تلاش شده با توزیع کود و سم یارانه‌ای از کشاورزان حمایت شود.

حلاج‌نیا افزود: پایش کانون‌های ملخ نیز در استان در حال انجام است و به محض بروز و مشاهده،  مبارزه با این آفت نیز انجام می‌شود.

سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود که ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح مربوط به محصولات زراعی و ۳۰۰ هزار هکتار آن باغ است.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.