روز گذشته مراسم تکریم متفاوت غسالان بهشت رضای مشهد توسط دربانان آستان‌قدس رضوی برگزار شد.تعدادی از دربانان آستان قدس که سفیران امام رئوف‌اند، همراه با پرچم سبز آستان قدس رضوی با اهدای بسته‌های تبرکی به غسالان و کارکنان آرامستان بهشت رضا ادای احترام کردند.

تکریم خادمان خورشید ازغسالان بهشت رضا

خداقوتی از جنس امام مهربانی‌ها

مسئول بخش فرهنگی خادمین آستان قدس رضوی می‌گوید: خادمان امام رضا(ع) ضمن خدمتی که در حرم انجام می‌دهند، وظیفه خودشان می‌دانند در ارگان‌ها و قسمت‌های اداری که برای شهروندان زحمت می‌کشند، حضور پیدا کرده و خسته نباشیدی به آن‌ها بگویند.

احمد محمدی دانشور می‌افزاید: به همین دلیل در بهشت رضا برای دیدار و ادای احترام به غسال‌های بهشت رضا آمدیم تا قدردانی از آن‌ها داشته باشیم، آن‌هایی که جویای نام نیستند و دیده نمی‌شوند.

دربان کشیک پنجم آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به این نکته که ما به عنوان سفیران امام رضا(ع) هستیم، بیان می‌کند: از این رو با اهدای تبرکی آستان قدس رضوی (نمک و نبات، پوسترهایی از فرمایشات این امام و عکس گنبد مضجع آقای مهربانمان) سپاسگزاری و قدردانی خود ابراز نمودیم.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد نیز در این نشست درباره قدردانی خادمان از غسالان بهشت رضا می‌گوید: سال ۹۹ سالی استثنایی برای تمام مردم دنیا و کشورمان است و شهر مشهد نیز تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مهدوی دامغانی می‌افزاید: کادردرمان با زحمات بی‌دریغشان همه تلاش خویش را برای آنکه مانع درد کشیدن و فوت مردم شوند در اولویت‌های برنامه‌هایشان قرار می‌دهند و برخی از آن‌ها نیز در این راه، جان خودشان را از دست داده‌اند.

زحماتی که دیده نشده

وی تصریح می‌کند: بخش دیگر، پرسنل آرامستان‌ها هستند که با افرادی مواجه‌اند که جانشان را از دست داده‌اند و تلاش و زحمات و فشار کاری آن‌ها در این یک‌سال کمتر دیده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی دامغانی تأکید می‌کند: گاهی نیروهایمان در سال جاری چند برابر ظرفیت آرامستان مجبور بودند به ارائه خدمات بپردازند که کار بسیار دشواری است، زیرا شرایط استرس و ترس ناشی ازکرونا نیز با خستگی کار همراه بود.

وی با قدردانی از دربانان کشیک آستان‌قدس رضوی خاطرنشان می‌کند: حضور و قدردانی شما از پرسنل آرامستان به‌خصوص قسمت تدفین و تغسیل، انتظامات، رانندگان آمبولانس‌ها و... که در سال جاری زحمات زیادی را متحمل شده‌اند، به طور قطع قابل احترام و عامل ایجاد فضای معنوی خوبی خواهد شد.

مهدوی دامغانی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره وضعیت کنونی آرامستان شهرمان بیان می‌کند: خوشبختانه در حال حاضر شرایط بحرانی نیست و این درحالی است که

طی یکسال اخیر هرزمان فاصله‌گذاری‌های اجتماعی رعایت شده، آمار فوتی‌های ناشی از آن نیز کاهش یافته است.

وی در ادامه بیان می‌کند: محدودیت‌های ورود و خروج در آرامستان کاملاً براساس اعلام محدودیت‌های ستاد مقابله با کروناست ودرحال حاضرمحدودیتی برای ورود و خروج وجود ندارد و این موضوع منوط به آن است که وضعیت این‌گونه باقی بماند و در صورت تغییر شرایط، مجدد به سمت محدودیت‌ها در آرامستان‌های شهرمان خواهیم رفت که امیدواریم شاهد این مشکل نباشیم.

مشهد پیشگام تفکیک در تغسیل

مسئول روابط عمومی آرامستان سازمان فردوس‌ها نیز می‌گوید: آرامستان رضوان دومین آرامستان بزرگ شهرمان است و این درحالی است که مشهد نخستین شهر کشور بود که غسالخانه و شست‌وشوی فوت‌شدگان کرونایی را از غیرکرونایی جدا کرد.

مهدی عیالوار می‌افزاید: برای دفن اموات کرونایی محدودیتی وجود ندارد و براساس خواسته بستگان متوفی امکان خاکسپاری در آرامستان‌های بهشت رضا، رضوان، خواجه‌ربیع و همچنین انتقال به شهرستان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.