رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان اعلام آمادگی کرد که ایران برای مشارکت فعال در پاکسازی مین در سرزمین‌های آزاد شده جمهوری آذربایجان، امور عمرانی و نیز بازسازی اماکن دینی را دارد.

آمادگی ایران برای بازسازی مناطق آزادشده جمهوری آذربایجان

قدس آنلاین: رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان در دیدار رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران و هیات همراه گفت: روابط دو کشور در آینده بیشتر توسعه می یابد و گسترش همکاری های همه جانبه تامین کننده منافع دو کشور است.

«صاحبه غفاراوا» در دیدار مجتبی ذوالنوری با بیان این‌که ایران و جمهوری آذربایجان دوست و برادر هستند،  افزود: ارزش‌های مشترک  تاریخی، فرهنگی و  مذهبی شرایط بسیار خوبی برای توسعه مناسبات فی‌مابین فراهم کرده است.

وی ادامه داد: توسعه بیشتر روابط دو کشور در آینده بر مبنای این بستر مشترک و پایدار چشم انداز روشنی دارد.

غفاراوا نقش و خدمات حیدر علی اف رئیس جمهوری فقید این کشور برای رسیدن روابط دو کشور به سطح بالای فعلی را یاداور شد و گفت : این سیاست در حال حاضر از سوی "الهام علی اف " نیز با موفقیت ادامه دارد.

وی همچنین سفرهای متقابل رئیسان جمهوری آذربایجان و ایران و اسناد امضا شده در جریان این سفرها را در بسط روابط دو طرف مهم دانست و افزود : دیالوگ سیاسی پیگیرانه بر تعاملات اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه دو کشور تاثیر مثبت داشته است.

وی با ابراز رضایت از روابط بین پارلمانی جمهوری آذربایجان و  جمهوری اسلامی ایران، فعالیت گروه‌های دوستی  را قابل تقدیر خواند و بر ضرورت تماس‌های مستمر این گروه‌ها تاکید کرد.

او با اشاره به  حمایت همواره ایران  از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و بخصوص در جریان درگیری های اخیر ۴۴ روزه در قره باغ، از طرف خود و به نمایندگی از مجلس ملی جمهوری آذربایجان از دولت و ملت ایران تشکر کرد.

بنا به این گزارش، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران از این دیدار ابراز خرسندی کرد و افزود : جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به تعمیق روابط با جمهوری آذربایجان در حوزه های مختلف است.

ذوالنور حمایت های جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و گفت : بیانیه های مسوولان ایران در جریان درگیری‌های اخیر در قره باغ نیز حاکی از این واقعیت است.

وی همچنین گفت که ایران برای مشارکت فعال در پاکسازی مین  در سرزمین‌های آزاد شده جمهوری آذربایجان، امور عمرانی و نیز بازسازی  اماکن دینی آمادگی دارد.

در این دیدار همچنین در باره چشم انداز روابط بین پارلمانی، گسترش همکاری های اقتصادی و فرهنگی و دیگر مسائل مورد علاقه  تبادل نظر شد.  

هیات مجلس شورای اسلامی ایران، همچنین با "جیهون بایرام اف " وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روسا و اعضای کمیسیون های امور امنیتی، دفاعی و مبارزه با فساد  و نیز  روابط بین المللی و ارتباطات بین پارلمانی مجلس ملی این کشور  دیدار کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران  و هیات همراه همچنین در قالب این سفر  از نخجوان دیدار و با " واصف طالب " رئیس مجلس عالی این جمهوری خودمختار ملاقات خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.