آخرین بازی نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال کشورمان عصر فردا برگزار خواهد شد. گل گهر و پرسپولیس از ساعت ۱۵:۴۰ در سیرجان در بازی معوقه از هفته دهم لیگ برتر در حالی به مصاف هم خواهند رفت که پیروزی در این دیدار هدف اصلی سرمربی دو تیم خواهد بود.

ژنرال پرسپولیس را قهرمان می کند؟

شاگردان گل محمدی با چهار پیروزی پیاپی که به لطف درخشش کاپیتانشان بدست آوردند، حالا در آستانه قهرمانی نیم فصل نخست لیگ هستند و برای رسیدن به این هدف باید هر سه امتیاز تقابل سیرجان را با خود به تهران بیاورند. پرسپولیس در صورت تساوی در بازی معوقه خود، با سپاهان در امتیاز ۲۸ شریک خواهد شد اما به خاطر تفاضل گل کمتر به قهرمانی نیم فصل نخواهد رسید پس حتماً باید برنده باشد. از سوی دیگر شاگردان قلعه نویی نیز که ابتدای فصل در قامت یک مدعی نشان دادند به یکباره دچار افت شدند و تا نیمه‌های جدول نیز سقوط کردند اما هفت امتیازی که از سه بازی آخرشان بدست آوردند باعث شد تا خود را به ۶ امتیازی صدر برسانند و کسب ۳ امتیاز این بازی آن‌ها را تا رتبه چهارم بالا خواهد آورد، در نتیجه گل‌گهر نیز انگیزه دوچندانی برای پیروزی خواهد داشت و کار پرسپولیس برای قهرمانی نیم فصل اصلاً راحت نیست .

ستاره گل گهر غایب بزرگ سیرجان

شاید بزرگ ترین خوش شانسی پرسپولیس و البته بدشانسی امیر قلعه نویی غیبت ستاره گل گهر و مهاجم ۱۰ گله این تیم در این بازی باشد. گادوین منشا که روزگاری مهاجم پرسپولیس بود و با این تیم به خصوص در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشید در این فصل در گل گهر عالی بوده و یکی از عوامل اصلی موفقیت شاگردان قلعه نویی بوده است. این بازیکن به ‎خاطر یک حرکت منشوری هنگام شادی گل موقتاً محروم شده و به طور قطعی به تقابل حساس گل گهر با پرسپولیس نخواهد رسید. حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درخصوص شرح ماوقع پرونده مهاجم تیم فوتبال گل‌گهر گفته است: به‌محض اینکه از این موضوع مطلع شدیم رأی دستور موقت محرومیت از حضور در میادین را صادر کردیم. او درباره اینکه به‌نظر می‌رسد با این وضعیت به‌طور حتم منشا بازی با پرسپولیس را از دست می‌دهد، تأکید کرد: در هر صورت این بازیکن برای بازی بعدی تیمش قطعاً محروم است.

فرصتی برای رسیدن به میانگین قهرمانی

پرسپولیس تا اینجای فصل و به لطف چهار برد متوالی اخیر موفق شده از چهارده بازی خود ۲۷ امتیاز بگیرد اما همچنان به میانگین لازم برای قهرمانی (۲ امتیاز از هر بازی) دست نیافته است. حالا پرسپولیس فرصت این را دارد تا با پیروزی مقابل گل‌گهر سیرجان ۳۰ امتیازی شده و به میانگین لازم برای قهرمانی دست یابد که اگر این‌گونه شود تنها تیم لیگ بیستم در پایان نیم فصل اول خواهد بود که به این میانگین می‌رسد و در واقع تنها مدعی استاندارد قهرمانی تا اینجای فصل به شمار خواهد آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.