۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 740622

تاریخ چگونه ورق می‌خورد. آدم‌ها چگونه یکدیگر را کنار می‌زنند. گرفتن تاج و تخت چه ترکیبی دارد؟

نبرد پاری سن ژرمن همان رویارویی بود که انتظارش را می‌کشیدیم. وداع با بارسا و پذیرفتن پاریسی‌ها. خداحافظی با مسی بزرگ و برداشتن کلاه برابر امپاپه بیست و دو ساله و رباینده جام جهانی. کیلیان سه گل در نوکمپ درون دروازه بارسا جای داد تا همه از انتظار درآیند. مسی آن سوی میدان بود ولی ستاره‌ها جایشان عوض شده بود.

با امباپه ، رونالدوی برزیلی در بهترین لحظاتش را به یاد آوردیم. مهار ناپذیر. سریع. غریزی. تمام کننده. نخستین بازیکنی که در پلی آف های لیگ قهرمانان سه بار سنگر بارسا را گشوده. «آسپریا» برای نیوکاسل و «شوا» برای کیف در مرحله غیر پلی‌آف به چنین توفیقی دست یافته بودند.

بارسا سایه‌ای بی‌توان بود ‌از خودش. از هم گسیخته. آن‌ها در ۲۰۱۷ چنین نتیجه‌ای برابر پاریس را برگردانده بودند، ولی حالا نه شوری مانده، نه نیمار و نه سوارز. مسی با ضربه پنالتی‌اش گلی به ارمغان آورد. 

ولی می‌دانستیم ناکافی است. کم. بی تأثیر. امباپه بلافاصله گل تساوی بخش را زد. از قلب دفاع، همان وسط. حقیر کننده (کوبیدن توپ با پای چپ به تاق دروازه از فاصله چند متری). گل دومش؛ آزاد و بدون نگهبان. باز هم شوت سرکش. گل سومش در دقایق پایانی، بهتر از قبلی‌ها. نوکمپ گریان و پاریس سرانجام خندان. مسی دیگر نمی‌توانست کلافگی‌اش را نشان دهد و ‌تمایلی هم برای بی‌حوصلگی نداشت. کومان و باز هم در خروجی و پوچتینو و فینالی دیگر. تاریخ ورق خورد. بله کیلیان وارد شد. در بزرگ‌ترین آوردگاه.

امباپه: همیشه بهترین نبوده‌ام

کیلیان امباپه گفت: «ما بسیار خوشحال هستیم. این یک بازی بسیار مهم برای ما بود، ما می‌خواستیم به نوکمپ آمده و برنده شویم که موفق شدیم با این نتیجه به هدفمان برسیم. این نتیجه فوق‌العاده است، اما ما هنوز به طور قطعی صعود نکرده‌ایم».

هت تریک برابر بارسلونا؟ «من همیشه دوست دارم در لباس پاری سن ژرمن بهترین عملکرد خود را ارائه دهم. من همیشه موفق و درخشان نبوده ام و ممکن است در برخی مسابقات نتوانم خوب ظاهر شوم. اما حتی اگر در زندگی اشتباه کنم هم پنهان نمی‌شوم. امروز سختکوشی و تلاش من جواب داد. ما از نظر فیزیکی بهتر و بهتر می‌شویم هنوز در اوج نیستیم. ما تلاش خواهیم کرد تا به این روند پیشرفت ادامه دهیم». احتمال جدایی از پاری سن ژرمن؟ «این احمقانه است که برای یک بازی درباره آینده ام تصمیم بگیرم. حقیقت این است که این امر نیاز به فکر کردن آن‌هم برای طولانی مدت دارد. من همیشه گفته‌ام که اینجا و در ترکیب پی اس جی خوشحالم و لباس باشگاه پاری سن ژرمن در قلب من جایگاه ویژه‌ای دارد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.