۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 740629

بازار خودرو در مدت ۲۰ روز گذشته روند آرامی را طی می‌کرد اما از چند روز گذشته افزایش قیمت‌ها  شدت گرفت و در مقابل، حجم خرید و فروش در این بازار به حداقل رسید و رکود در بازار خودرو حکمفرما شد.

سرعت گرفتن خودرو در جاده گرانی

به گزارش خبرنگار ما، از زمان شیوع کرونا وضعیت بازار خودروها هر روز بالا و پایین می‌شود؛ یک روز سرعت می‌گیرد و روز دیگر در دنده کسادی می‌راند. یک روز به بهانه افزایش قیمت دلار، روز دیگر به بهانه انتخابات آمریکا و هر روز به یک بهانه قیمت خودروها روند صعودی پیدا می‌کند و در این ماه‌های پایانی سال هم در جاده گرانی تخت گاز می‌تازد؛ اما با این حال این روزها، روزهای کسادی بازار خودرو در خراسان جنوبی است.

بنگاه داری زیر سایه دیوار

رکود از یک سو و بی‌ثباتی قیمت‌ها از سوی دیگر موجب شده تا بازار خودرو این ‌روزها در شرایط خاصی قرار بگیرد. پیشتر بازار خودرو برای هر تغییر و تحولی منتظر نرخ ارز بود اما اکنون چند عامل دست‌ به ‌دست هم داده‌ و سبب شده تا این بخش در شرایط ویژه‌ای قرار بگیرد.

بازار خودرو در مدت ۲۰ روز گذشته روند آرامی را طی می‌کرد اما از چند روز گذشته افزایش قیمت‌ها  شدت گرفت و در مقابل، حجم خرید و فروش در این بازار به حداقل رسید و رکود در بازار خودرو حکمفرما شد.

خریدار و فروشنده حاضر به معامله نیستند؛ گویا بازار مناسب نیست و کار و کاسبی نمایشگاه‌ داران اتومبیل کساد است؛ قولنامه‌ای امضا نمی‌شود اگر هم معامله‌ای صورت گیرد، به صورت شخصی(کناره) و از طریق سایت دیوار است. از این رو چرخ زندگی بنگاه‌داران خودرو این روزها فلج شده است.

یکی از بنگاه‌داران خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار قدس گفت: فقط کسانی که برای مصرف شخصی نیاز به خودرو دارند، برای خرید خودرو اقدام می‌کنند و خرید برای سرمایه‌گذاری در این حوزه تقریباً به صفر رسیده است.

با نزدیک شدن به پایان سال دوباره بازار خودرو استارت افزایش قیمت را زده است، بازاری که در ماه‌های گذشته روزهای پرفراز و نشیبی را تجربه کرده است و حالا هم فعالان بازار معتقدند که قیمت خودرو در یکی دو روز اخیر نسبت به ۲۰ روز گذشته روند افزایشی به خود گرفته و به بهانه افزایش نرخ دلار هر روز قیمتی برای آن اعلام می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل در بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر بازار خودرو همچنان کساد اما گران است و خرید و فروش بسیار به ندرت رقم می‌خورد و حتی برخی نمایشگاه‌داران اتومبیل اعلام می‌کنند که بیش از ۲۰ روز است قولنامه‌ای ننوشته‌اند.

نایابی خودرو های ارزان

راعی‌فرد بیان کرد: این در حالی است که برخی خرید و فروش‌ها سر از فضای مجازی درآورده و به صورت چراغ خاموش خرید و فروش انجام می‌شود.

وی گفت: همچنان بازار خودرو روزهای سرد خود را سپری می‌کند و در شرایط فعلی افزایش قیمت بیشتر به دلیل گرانی لوازم یدکی و رشد قیمت محصولات ایران خودرو و سایپاست.

وی ادامه داد: با وجود افزایش قیمت، بازار خودرو کساد است و نه خریدار تمایلی برای خرید نشان می‌دهد و نه فروشنده رغبتی برای فروش دارد؛ چرا که خریدار معتقد است قیمت‌ها واقعی نیست و فروشنده هم حاضر به فروش با قیمت کم نمی‌شود.

وی معتقد است در حال حاضر شرایط قیمت به گونه‌ای است که خودرو مدل پایین نیز زیر ۳۰ میلیون  تومان یافت نمی‌شود و بازار بی‌ثبات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.