مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: تا پایان سال جاری ۴۰ روستا بازار درشبکه تعاون روستایی این استان آماده‌سازی و به بهره‌برداری می‌رسد.

۴۰ روستا بازار در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، ایرج ناصری ‌مقدم  با بیان اینکه در حال حاضر پنج روستا بازار در استان به بهره‌برداری رسیده است افزود: علاوه بر ایجاد روستا بازار به منظور فروش محصولات کشاورزی اقدام دیگری از جمله راه‌اندازی مراکز جمع‌آوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی با عنوان بارانداز محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گرفته  که درخواست صدور ۱۲ بارانداز را نموده‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر استارتاپ شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی نیز به بهره‌برداری رسیده که بیش از ۲ هزار محصول روستاییان و کشاورزان در آن سایت بارگذاری شده است و مردم می‌توانند از طریق آن خریدهای خود را انجام دهند.

خراسان رضوی با رتبه نخست کشور در تعداد تشکلهای تعاون روستایی، ۶۸۲ تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، بخش کشاورزی و زیربخشهای آن دارد.  

افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند که از این نظر نیز خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد.  

استان خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع (۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار) معادل هفت درصد مساحت کل کشور دارای ۳۳ شهرستان، ۸۱ شهر، ۷۹ بخش، ۱۷۵ دهستان و سه هزار و ۲۸۱ روستا است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.