مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار کشور را برای فروش هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم کشتار روز ۲۰۴ هزار ریال اعلام و بیان کرد: عرضه با نرخ بالاتر از این تخلف و مصداق گرانفروشی است.

فروش مرغ به نرخ بالاتر از ۲۰۴ هزار ریال گرانفروشی است

به گزارش قدس آنلاین، امیر دلداری به موارد زیاد برخورد قانونی با گرانفروشی گوشت مرغ در سطح بازار مشهد اشاره و بیان کرد: ظرف ۱۰ روز اخیر ۴۰ فقره پرونده تخلف در سطح خرده‌فروشی این حوزه به ارزش ۹۲ میلیون ریال تشکیل شده است.  

وی ادامه داد: شدت برخورد قانونی با گران‌فروشی گوشت مرغ در بازار مشهد به حدی است که خرده‌فروشان تلاش دارند از عرضه بیشتر آن خودداری کنند.  

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: افزایش قیمت گوشت مرغ مربوط به مبدا تولید و رعایت نشدن قیمت مصوب مرغ زنده به ازای هر کیلوگرم ۱۴۴ هزار و ۱۰۰ ریال است.

وی افزود: همین عامل منجر به وقوع گران‌فروشی گوشت تازه مرغ کشتار روز در سطح خرده‌فروشی بازار مشهد می‌شود.  

دلداری گفت: خرده‌فروشان باید نرخ مصوب گوشت مرغ را رعایت کنند، در غیر این صورت به عنوان تخلف محرز با آنها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.  

روزانه ۴۰۰ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی مصرف می‌شود اما حجم تولید آن در استان افزونتر از حجم مصرف داخلی این خطه است بنابراین حجم مازاد تولید گوشت مرغ از خراسان رضوی به دیگر استانهای کشور ارسال می‌شود.  

هزار و ۴۰۰ واحد تولید مرغ گوشتی با ظرفیت هر دوره ۲۶ میلیون قطعه در استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.