بجنورد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: بیمارستان امام رضا (ع) از طرح گردشگری مفخم خارج شده و این موضوع از سوی استاندار خراسان شمالی نیز مطرح شده بود.

بیمارستان وقفی امام رضا(ع) بجنورد خارج از طرح گردشگری مفخم است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، در خصوص توسعه طرح مفخم، اظهار داشت: در ابتدا قرار بود که بیمارستان هم جزوی از این طرح بزرگ گردشگری استان باشد و به ازای آن بیمارستانی مجهز و بزرگ‌تر ساخته شود و پس از اینکه بیمارستان جدید به دستگاه بهداشت و درمان تحویل شد، بیمارستان قدیمی امام رضا (ع) که وقف درمانی است، جابجا و تخریب شود.

وی افزود: پس از نامه‌نگاری و مخالفت‌هایی که با تخریب بیمارستان امام رضا (ع) پس از ساخت بیمارستان مجهز و نوین در پایان طرح شد، مقرر شد تا این بیمارستان از طرح حذف شده و طرح گردشگری مفخم در خارج از منطقه موقوفی اجرایی شود.

آسوده با اشاره به اینکه بیمارستان در حریم میراث فرهنگی است، تصریح کرد: محدوده‌های تاریخی و باستانی قوانین خاص خود را داشته و هیچ ساختمانی در حریم آن‌ها حق ساخت و ساز آزادانه ندارد و بیمارستان امام رضا (ع) نیز کاملا در داخل طرح بوده و انجام هیچگونه عملیات عمرانی در آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی بیان کرد: تصمیم‌گیری نهایی با دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی این موقوفه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی درخصوص فواید این طرح گردشگری، گفت: این طرح برای استان جاذبه های بسیاری ایجاد کرده و سبب توسعه منطقه می شود ما نیز با توسعه استان مخالف نیستیم و به طور قطع این پروژه می‌تواند برای اقتصاد شهری مرکز استان مفید باشد و موجب افزایش ماندگاری مسافر در استان شود.

وی افزود: در این پروژه هیچ مقام و یا نهادی قصد انجام اقدامی خلاف شرع یا قانون ندارد و متخصصان هر حوزه نیز در صحنه حاضر هستند و در این طرح گردشگری صرفا توسعه استان مطرح شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.