رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ۹۰ درصد تجارت ما با ۱۲ کشور اصلی دنیا انجام می‌شود که رایزن بازرگانی هشت کشور از این ۱۲ کشور مشخص نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: در بیشتر کشورهای هدف صادراتی ایران رایزن بازرگانی نداریم

قدس آنلاین: محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و گوسال اعظم سارکر سفیر بنگلادش در ایران در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد با بیان اینکه اقتصاد کشور، دوران سختی را سپری می‌کند اظهار داشت: دشمن به‌دنبال توقف کشور است و با تحریم‌های ظالمانه برای اقتصاد کشور مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه با تمام کارشکنی‌ها و اقدامات خصمانه آمریکا مسیر حرکت کشور استمرار دارد گفت: تزار تجاری کشور تا پایان سال حدود ۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود و میزان صادرات ما کمتر از واردات است اما تلاش می‌کنیم به تراز تجاری مثبت برسیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم تجارت کشور متوقف نشده است و پیش‌بینی می‌شود سال آینده روند بهبود اقتصادی کشور را در کنار تشکیل یک دولت انقلابی داشته باشیم افزود: هفته گذشته موضوع اصلاح قانون اتاق بازرگانی در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد تجارت با ۱۲ کشور اصلی دنیا انجام می‌شود گفت: رایزن بازرگانی هشت کشور از این ۱۲ کشور مشخص نیست و متأسفانه سفرای ما در خارج از کشور همه چیز بلد هستند به جز اقتصاد.

پورابراهیمی با بیان اینکه برای ما قابل قبول نیست که رایزن اقتصادی در کشورهای دنیا به ویژه هشت کشور اصلی نداشته باشیم افزود: بودجه باید نگاه صادرات محور داشته باشد و تا پایان اسفندماه هفت رایزن بازرگانی در کشورهای صادراتی مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ مجوز دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان گرفته شده است ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در حوزه اتباع خارجه در استان انجام شده است و انتظار داریم فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی از این ظرفیت استفاده کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمان قطب صادراتی کشور بوده و تراز تجاری در استان کرمان مثبت است گفت: هر چند ماه یکبار طرح‌های صنعتی و معدنی بزرگی در استان کرمان افتتاح می‌شود که در حقیقت به حجم صادرات استان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور خارجه باید در خدمت تجار ما در خارج از کشور باشند افزود: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تقریبا تمام شده است و بعد از تصویب بودجه ۱۴۰۰ مجددا در صحن علنی پیگیری خواهد شد و تصویب بودجه سال آینده از یکشنبه هفته آینده در مجلس پیگیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.