مدیر مجتمع فرهنگی زیارتگاه شهید مدرس از معرفی این زیارتگاه به‌ عنوان پایگاه مطالعات مقاومت در جهان اسلام توسط سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی خبر داد.

زیارتگاه شهید مدرس پایگاه ‌مطالعات‌ مقاومت جهان اسلام معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد یعقوبی با بیان این‌که سالانه بیش از یک ‌میلیون زائر مرقد مطهر شهید مدرس در کاشمر را زیارت می‌کنند، گفت: با نگاه ویژه‌ای که تولیت‌های وقت آستان قدس رضوی به شهید مدرس داشته‌اند،  فعالیت‌های مختلف و متنوع  فرهنگی، رفاهی و اقامتی در مجتمع آرامگاه آیت‌الله شهید مدرس برگزار می‌شده است.

وی با بیان این‌که برنامه‌های مختلف فرهنگی در حوزه قرآن و معارف اسلامی، نماز و دعا، تبلیغات و انتشارات مذهبی، فرهنگی و هنری در این مجتمع برگزار می‌شود افزود: این مجموعه با داشتن زیارتگاه، فرهنگسرا و کتابخانه، موزه، آشپزخانه عمومی، پارک، مجموعه بازی کودکان و مهدالرضا (ع) و فضای اسکان موقت توانسته است همه ‌ساله زائران و گردشگران بسیاری را جذب کند.

مدیر مجتمع فرهنگی زیارتگاه شهید مدرس،  برگزاری همایش و کارگاه‌هایی با موضوع اقتصاد مقاومتی، توجه ویژه و مساعدت به نیازمندان و خانواده‌های کم‌درآمد، برنامه‌ریزی مناسب برای اردوهای زیارتی دانش‌آموزی و برگزاری نشست‌های صمیمی پرسش و پاسخ پیرامون مسائل متنوع مذهبی با حضور روحانی مستقر در زیارتگاه، برگزاری جلسات مشاوره‌ و آموزشی در موضوعات مختلف برای خانواده‌های کم‌بضاعت را از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مجتمع برشمرد.

وی همچنین به فعالیت‌های عمرانی آستان قدس رضوی در زیارتگاه شهید مدرس اشاره کرد و گفت: طرح‌های توسعه آرامگاه با چشم‌انداز ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی در ابعاد کالبدی، زیست‌محیطی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این مجموعه به همراه توانمندسازی بافت ناحیه فراگیر شهری برای ارتقای کیفیت زندگی اجتماعی و نظام کاربردی بافت شهری موجود تهیه شده است.

یعقوبی ادامه داد: بازسازی گلزار شهیدان در این مکان و احداث سالن اجتماعات برای برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی، میزبانی از عزاداران حسینی در ایام محرم با حضور بیش از ۶۰ هیات مذهبی از شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد، تربیت و آموزش نونهالان با محوریت آموزش معارف قرآنی و اسلامی در مراکز پیش‌ دبستانی مهدالرضا (ع) از دیگر اقدامات در زیارتگاه شهید مدرس است.

وی گفت: موزه آثار و اسناد شهید مدرس که مجموعه‌ای شامل اسناد، تصاویر و وسایل شخصی این شهید از جمله قرآن، عصا، پیراهن، چراغ، قلم، سجاده و پارچ سفالی می‌باشد و هم‌چنین کتابخانه مجتمع فرهنگی شهید آیت‌الله مدرس به عنوان غنی‌ترین مجموعه فرهنگی و علمی منطقه که دارای منابع دیجیتال، نشریات و مجلات علمی ادواری و بخش‌های سمعی و بصری است در خدمت مراجعان و پژوهشگران قرار دارد.

زیارتگاه شهید مدرس به عنوان قطب فرهنگی در کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.