مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: نماز جمعه اول اسفند ماه همانند پنج هفته اخیر در تمامی ۵۳ پایگاه اقامه نماز جمعه این استان برگزار می‌شود.

نماز جمعه اول اسفند در تمامی پایگاه‌های خراسان رضوی اقامه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدحسین ایزدی افزود: در مشهد هم آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نماز جمعه، بیست و چهارم، هفدهم، دهم و سوم بهمن و ۲۶ دی ماه در ۵۳ پایگاه، ۱۹ دی ماه در ۵۰ پایگاه،  ۱۲ دی ماه در ۴۶ پایگاه و پنجم دی در ۲۲ پایگاه این استان برگزار شد.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با کمترین زمان ممکن همراه با تب‌ سنجی عمومی در مبادی ورودی محل برپایی آن، رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی بین نمازگزاران و صفوف آنها برگزار می‌شود.

این آیین عبادی سیاسی در پی شیوع ویروس کرونا از روز نهم اسفند ماه پارسال به مدت سه ماه در تمامی ۵۳ پایگاه خراسان رضوی تعطیل شد.  

برپایی نماز جمعه در پی مهار نسبی شیوع ویروس کرونا و روند بهبود شرایط از ۱۷ اردیبهشت ماه امسال به تدریج در نقاط مختلف خراسان رضوی از سر گرفته شد و در این مدت به تناسب شرایط گاهی به صورت موقت لغو و بار دیگر اقامه شده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۷ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۹ هزار و ۱۸۴ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۶۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

منبع ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها