همزمان با نخستین شب جمعه ماه رجب موسوم به لیله‌الرغائب، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مناجات و راز و نیاز با معبود خویش پرداختند.

مراسم ویژه «لیله الرغائب» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، عاشقان و ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در این شب پرفضیلت با حضور در حرم امام مهربانی‌ها رو به درگاه حق ‌آورند و تا پاسی از شب به راز و نیاز و استغفار با معبودشان پرداختند و از خداوند متعال درخواست کردند تا از رجبیون و ارادتمندان اهل‌بیت(ع) باشند.  

به همین مناسبت ویژه برنامه معنوی پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، در رواق امام خمینی(ره) از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده بود.  

در این مراسم ضمن قرائت زیارت امین‌الله و صلوات خاصه حضرت رضا(ع)، زیارت رجبیه که از جمله زیارت‌های مأثور و مشهور شیعه است با نوای حاج سعید حدادیان قرائت شد.

سپس حجت‌الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی، موسس ﮐﺎﻧﻮﻥ ﻣﻬﺪﻭﯾﺖ ﻃﻠﯿﻌﻪ‌ ﻇﻬﻮﺭ در ادامه با بیان اینکه یکی از سلوک رحمانی و بندگی خداوند رحمان دعا کردن است، گفت: ماه رجب ماه باران رحمت و مغفرت و آغاز بهار بندگی خدا و ماه تخلیه شدن از غیر خداست؛ در این ماه وجود انسان از ظلمت‌های اخلاقی تخلیه می‌شود که ابزار آن روزه‌داری و استغفار در ماه رجب است.

وی تصریح کرد: لیله الرغائب شب اول جمعه ماه رجب، شبی بسیار پر فضیلت و پرکرامت و شب بخشش های فراوان خدای رحمان است و ما در این شب باید بهترین خواسته‌ها را از خداوند بخواهیم.

سخنران حرم مطهر افزود: انسان مومن همواره اهل دعاست و می‌داند که سرنوشت دنیا و آخرت او وابسته به دعاهای اوست؛ دعا قضا و قدر الهی را هر چند مستحکم شده باشد می‌تواند تغییر دهد.

 

بهترین دعا، خیر مادی و معنوی در دنیا و آخرت

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به اینکه در این شب از خداوند چه بخواهیم؟ گفت: در قرآن و روایات آمده است که از خدا نباید کم و با تکیه به ذهن و منش‌های حقیر خودمان چیزی بخواهیم، بلکه باید به افق قرآن و اندیشه معصوم(ع) متصل شویم و از افق دید قرآن و ائمه معصومین(ع) از خدا درخواست کنیم؛ باید دستمان در دست اولیا خدا باشد.

وی بهترین دعا در این شب با برکت را درخواست تمام خیرات در دنیا و آخرت و دوری از تمام بدی‌ها ذکر کرد و گفت: در زیارت رجبیه امام رضا(ع) ما از خداوند رحیم می‌خواهیم که همراه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بهشتی باشیم و در کنار برترین شیعیان قرار گیریم.

خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: دعای عالیه المضامین از جمله دعاهایی است که خیر مادی و معنوی در دنیا و آخرت در آن مطرح شده است، همچنین در این دعا از خداوند متعال می‌خواهیم که گناهان ما را از ولادت تاکنون بیامرزد و معصومیت از گناه را تا آخر عمر به ما عطا فرماید؛ دعا برای ایمنی از بیماری و بلایا و دعا برای سلامتی تمامی بیماران عالم و... از دیگر مضامین این دعا است.

موسس ﮐﺎﻧﻮﻥ ﻣﻬﺪﻭﯾﺖ ﻃﻠﯿﻌﻪ‌ ﻇﻬﻮﺭ بیان کرد: باید در این شب برای همه اقوام، خویشان و خواهران و برادران ایمانی در شرق و غرب عالم دعا کنیم و همه را در دعاهایمان شریک کنیم این گونه دعاها ما را از منیت خارج می‌کند. همچنین در این شب از رحمت بیکران خدا فرج ظهور امام زمان(عج) را طلب کنیم همانگونه که در دعای عهد می‌خوانیم خدایا ما را از یاران امام زمان(عج) قرار ده تا از معاونان این حضرت و مدافعان آرمان مهدویت باشم.

گفتنی است؛ برنامه مناجات خوانی سحرگاهی نیز از دیگر برنامه‌های هر شب ماه رجب است که ساعت ۲:۳۰ بامداد در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.