وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن بامداد سه‌شنبه در واکنش به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره عملیات نیروهای مسلح این کشور در دریای سرخ تاکید کرد که این عملیات تا توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه ادامه خواهد داشت.

در واکنش به بیانیه شورای امنیت؛ یمن: عملیات علیه کشتی‌های اسرائیلی ادامه خواهد داشت

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن از محکومیت عملیات نیروهای مسلح این کشور در دریای سرخ و عرب در حمایت از غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل ابراز تاسف کرد.

وزارت خارجه یمن افزوده است: بیانیه شورای امنیت در مورد عملیات دریای سرخ و عرب نشان دهنده تن دادن به خواست آمریکا برای حمایت از وحشیگری (رژیم) اسرائیل در غزه است.

در این بیانیه آمده است: شرم آور است که شورای امنیت نزدیک به ۲۰۰ روز است که نتوانسته است بیانیه ای در محکومیت کشتار روزانه دشمن اسرائیلی علیه کودکان و زنان غزه صادر کند.

وزارت امور خارجه یمن اعلام کرد: شورای امنیت شایسته بود که از ارائه تسلیحات آمریکا به رژیم غاصب صهیونیستی که به سبب آن هزاران قتل عام علیه مردم غزه انجام می شود، جلوگیری کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بار دیگر تاکید می‌کنیم که عملیات یمن در دریای سرخ و عرب ارتباط تنگاتنگی با حوادث غزه دارد و این یک موقعیت استثنایی انسان دوستانه است که از حمایت مردم یمن و همه مردم منطقه و جهان برخوردار است.

وزارت امور خارجه یمن افزوده است: عملیات نیروهای مسلح ادامه خواهد داشت و متوقف نخواهد شد مگر اینکه تجاوز جنایتکارانه صهیونیست ها به غزه متوقف شود و محاصره رفع شود.

در همین رابطه عبدالملک العجری عضو هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت: بیانیه اخیر شورای امنیت درباره عملیات ارتش یمن علیه کشتی‌هایی که عازم (رژیم) اسرائیل هستند بی‌ارزش است.

وی افزود: شورای امنیت که قادر به توقف نسل کشی غزه و تحمیل قوانین بین المللی بر (رژیم) اسرائیل نیست، حق ندارد از دیگران بخواهد به قوانین بین المللی احترام بگذارند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای حملات حوثی‌ها (انصارالله) به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را محکوم کردند.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.