پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب غشایی کشور در مشهد به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری ازپیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب غشایی کشور در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب محلی"چهل بازه" با فرایند پیشرفته و ترکیبی از تصفیه بیولوژیکی فاضلاب و غشایی با بیش از ۲۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی شد.
یعقوبی با بیان این که خروجی این تصفیه خانه بسیار با کیفیت است افزود: این تصفیه خانه در هر ثانیه ۵۰ لیتر پساب تولید می‌کند و در مجموع با استفاده از این مقدار پساب تولید شده حدود ۵۰ هکتار از فضای سبز شهر به صورت روزانه آبیاری خواهد شد.
وی گفت: این تصفیه خانه طی مراحل پیش تصفیه، تصفیه فیزیکی، تصفیه بیولوژیکی، فیلتراسیون غشایی و گندزدایی، فاضلاب ورودی را به پساب دارای کیفیت بسیار مطلوب به منظور آبیاری فضای سبز شهر مشهد تبدیل می‌کند و فضای اشغال کمتر، کیفیت عالی پساب خروجی و راندمان بسیار بالا در تصفیه فاضلاب، از مزایای این روش تصفیه نسبت به سایر روش‌های تصفیه قدیمی است.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: یکی از بحران‌های جدی در کشور بحران آب و آلودگی هواست و استفاده بهینه از منابع آبی مورد تاکید است و مدیریت شهری و شورای شهر مشهد روی این موضوع تمرکز کرده است و ساخت تصفیه خانه‌های محلی در دستور قرار گرفت.
محمد حسین ودیعی افزود: تصفیه خانه محلی چهل بازه دارای خصوصیات و ویژگی‌های مهمی است و می‌تواند چشم انداز مطلوبی برای توسعه فضای سبز به شهروندان مشهدی ارائه دهد.
در تصفیه خانه‌های فاضلاب غشایی به منظور حذف ذرات بسیار ریز همچون نمکها، ویروسها، آفت‌کُشها و بسیاری از ترکیبات آلی آب را تحت فشار بالا و یا خلا از غشاهایی نازک عبور می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.