نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین، با انتشار پیامی از قدام آمریکا در صرف نظر کردن از فعال نمودن مکانیسم ماشه استقبال کرد.

استقبال روسیه از اقدام آمریکا درصرف نظر از فعال کردن مکانیسم ماشه

قدس آنلاین؛ «میخائیل اولیانوف» نمانیه روسیه در نهادهای بین المللی، در واکنش به اقدام آمریکا در پس گرفتن درخواست دولت پیشین این کشور مبنی بر احیای تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، در پیامی در توئیتر نوشت: دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.  کسانی که طرفدار مکانیسم ماشه بودند و با سیاست های آمریکا در مورد ایران تا حد ممکن و حتی فراتر از سیاست کاملاً شکست خورده فشار حداکثری کنار آمدند بدانند که اکنون زمان زمان سیاست واقعگرایانه و دیپلماسی است.

«ریچارد میلز» نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد در نامه‌ای خطاب به ۱۵ عضو شورای امنیت، که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسید، گفت که ایالات متحده درخواست دولت پیشین این کشور مبنی بر احیای تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران در ماه سپتامبر را پس می‌گیرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز روز پنج شنبه به متحدان اروپایی این کشور گفت که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا آماده گفتگو با ایران پیرامون بازگشت دو کشور به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است.

گفتنی است که دولت پیشین آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در ماه مه ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام خارج شد. در پی آن، «مایک پمپئو» وزیر خارجه پیشین آمریکا در آگوست ۲۰۲۰ مدعی شد که یک فرآیند سی روزه را در شورای امنیت سازمان ملل آغاز کرده که به احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران و ممانعت از انقضای تحریم تسلیحاتی ایران منجر می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.