«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که از همه سفارتخانه های خارجی در این کشور برای واکسیناسیون کارکنانشان علیه کرونا دعوت شده است.

دعوت روسیه از سفارتخانه ها برای واکسیناسیون کارکنانشان علیه کرونا

به گزارش قدس آنلاین، زاخارووا روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: دعوت از کارکنان مراکز دیپلماتیک خارجی برای واکسیناسیون کرونا در بسیاری از کشورها معمول شده است و کاملا قابل توجیه است زیرا مبارزه موفق با اپیدمی نیاز به فراگیری گسترده مردم و افراد خارجی ساکن در کشور دارد و وزارت خارجه روسیه هم در این عرصه استثنا نیست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: دعوت نامه برای واکسیناسیون علیه کرونا به همه سفارتخانه های واقع در مسکو و دفاتر نمایندگی سازمان های بین المللی ثبت شده در روسیه ارسال شده است. 

وی افزود: روسیه با فراهم آوردن شرایط واکسیناسیون علیه کرونا برای کارکنان مراکز دیپلماتیک خارجی به تعهدات بین المللی خود ازجمله مفاد کنوانسیون مناسبات دیپلماتیک سال ۱۹۶۱ برای تامین شرایط لازم برای انجام وظایف خود و حفظ امنیت و ایمنی آنها عمل می کند. 

زاخارووا خاطرنشان کرد که در زمان حاضر واکسن روسی (اسپوتنیک وی) برای استفاده در بیش از ۲۵ کشور مجوز گرفته است و بر این باوریم که پیشبرد واکسیناسیون علیه کرونا وظیفه مشترک جامعه جهانی است. 

واکسن اسپوتنیک وی اوت ۲۰۲۰ در وزارت بهداشت روسیه به ثبت رسید و در بسیاری از کشورها از جمله روسیه، بلاروس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، الجزیره، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات متحده عربی، ایران، جمهوری گینه، تونس، ارمنستان، مکزیک، نیکاراگوئه، لبنان و میانمار مورد استفاد قرار گرفته است.

روسیه اکنون در تحویل و نیز تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی واکسن نخست این کشور علیه کووید-۱۹ با بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله ایران همکاری می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.