فرمانده سپاه امام رضا(ع) بابیان اینکه برای پیمودن گام دوم، به‌طور مستمر نیاز به رجعت به گذشته ۶۰ ساله انقلاب اسلامی داریم، گفت: برای اینکه دقیق بشناسیم که آمریکا به‌عنوان سردمدار دنیای استکبار در کجاست، باید خودمان را هم بشناسیم، این شناخت باید از طریق ولی ما باشد چون راه طی شده مبتنی بر رابطه امام و امت و اسلام بوده و این فقط از طریق نگاه ولی امر امکان‌پذیر است.

شناخت آمریکا از منظر رهبری امکانپذیر است/ ایران، مهم‌ترین دلیل فروپاشی آمریکای مستکبر

به گزارش قدس آنلاین، سردار یعقوبعلی نظری در مراسم نقش اقشار بسیج در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۰سالگی دفاع مقدس که با حضور اقشار مختلف بسیج برگزار شد، اظهار کرد: راه سختی را  طی کرده‌ایم، هزینه‌های فراوانی پرداخت کرده‌ایم، اما بسیار افتخارآمیز است چراکه فایده و دستاوردهای بسیار بزرگی، نصیب جامعه بشری و اسلامی و این کشور و مردم شده است.

فرمانده سپاه امام‌رضا(ع)، بابیان اینکه مهم‌ترین دستاورد و پیروزی انقلاب اسلامی، نظام مقدس اسلامی است که در پرتو استقرار این نظام بسیاری از راه‌ها همچون ۴ دهه گذشته گشوده خواهد شد، ادامه داد: افق‌های جدیدی در پیشروی آن و جامعه جهانی قرارگرفته و خواهد گرفت، درنتیجه طی این مسیر قریب به ۶۰ ساله، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در دوره نهضت امام و انقلاب اسلامی باهدف سقوط حاکمیت طاغوت و راه‌اندازی انقلاب اسلامی راه افتاد و ۴۲ سال حفاظت از این واجب الهی انجام شد.

نظام خلاف فطرت انسان، محکوم‌به واماندگی است

وی بابیان اینکه امروز ما در پیشروی جامعه جهانی راه تازه‌ای را در پرتو این انقلاب شاهد هستیم، ابراز کرد: جامعه بشری که از مکتب‌های لیبرالیسم، کاپیتالیسم، کمونیسم، سوسیالیسم، و همه‌چیزهایی که در این دنیا حاکم شده بود،  خسته و وامانده به بن‌بست رسیده است، به این دلیل است که مطابق فطرت انسان نبود و هیچ‌کدام نتوانست انسان را راضی، تکامل و رشد دهد، اگرچه به‌طور ظاهری پیشرفت‌هایی کرده باشد.

سردار نظری، با اشاره به اینکه تا زمانی که بشر در مسیر رشد حقیقی خود قرار نگرفته بود احساس بن‌بست می‌کرد، افزود: انقلاب‌اسلامی به‌عنوان انفجار نور، انفجار پیدا کرد و راه نویی را پیشروی جامعه بشری و ملت‌های اسلامی گذاشت.

وی ادامه داد: اگرچه مسلمانان در اثر حاکمان بی‌هویت، فاسد و نالایق، هویت اجتماعی و اسلامی خود را ازدست‌داده و سرخورده شده بودند و دست سازش و نیاز و تأمین حاجات خود را به سمت دنیایی که همان‌ها این بلا را سر آن‌ها درآورده بودند، دراز کردند اما ناگاه امواج نورانی انقلاب اسلامی، هویت اسلامی را به آن‌ها برگرداند.

فلسطین، نماد بازگشت بازماندگان به مسیر مبارزه است

فرمانده سپاه امام‌رضا(ع)، بابیان اینکه امت‌اسلامی به این بازماندگان معرفی و بازخوانی شد و آن‌ها از مسیر گم‌شده خود، در این هیاهو جهانی، مجدداً برگشتند و نماد این موضوع، قضیه فلسطین و قدس است، خاطرنشان کرد: فراموش نکردیم که همه در کشورهای اسلامی یا خاموش شدند یا در مسیر سازش برآمدند و سرمایه آن‌ها غارت و سرزمین‌های آن‌ها در تصرف اسرائیل بود، اما زمانی که مسیر مبارزه را انقلاب اسلامی پیش روی آن‌ها گذاشت، ورق برگشت و امروز در جریان انقلاب اسلامی ما شاهد مقاومت و قلیان مبارزه در مقابل دنیای استکبار و ظلم و ظالم هستیم و به‌عنوان نماد این امت اسلامی و یک نقطه معنوی به نام قدس جلوه‌گری می‌کنیم و اسرائیل رو به سرنگونی است.

وی بیان کرد: انقلاب‌اسلامی به عنوان هدیه الهی مستقر شد و مردم از زیر بار طاغوت و نمایندگان استکبار به‌عنوان شاه، خارج شدند و در مسیر اسلام به معنی واقعی قرار گرفتند.

گام دوم، گام زیرساخت است

سردار نظری، راه را راه سختی دانست و ادامه داد: این‌ها نتیجه این راه سخت است، اما این‌ها همه گام اول بود تا ۴۰ سالگی؛ دو سال از گام دوم گذشته است، گام دوم گام زیرساخت و مقدمات و استقرار و سلبیات است، ما به گام دوم ورود کردیم و اگر بخواهیم گام دوم را مبتنی بر این راه طی شده در همان مسیر و با اهداف بلند طی کنیم حتماً باید نیم‌نگاهی به شرایط موجود داشته باشیم.

فرمانده سپاه امام‌رضا(ع)، عنوان کرد: ما گذشته پندآموزی راداریم که شامل فرازونشیب‌های زیادی بوده  و ما در یک جمله و یک کتاب این قریب به ۶۰ سال را نمی‌شود بیان و همه پندهای آن را دریافت کرد.

وی بابیان اینکه ما برای پیمودن گام دوم، مستمراً، نیاز به رجعت به گذشته ۶۰ ساله‌ انقلاب اسلامی داریم، اما اکنون باید دقیق بشناسیم که آمریکا به‌عنوان سردمدار دنیای استکبار در کجاست، باید خودمان را هم بشناسیم، این شناخت باید از طریق ولی ما باشد چون راه طی شده مبتنی بر رابطه امام و امت و اسلام بوده است، آمریکا را باید اولاً طوری که هست بشناسیم، و این فقط از طریق نگاه زاویه ولی امر امکان‌پذیر است.

سردار نظری با بیان این‌که اگر از طریق این دروازه نگاه کنیم، آمریکا کاملاً فروریخته است، یادآور شد: اگر از طریق این منطق و اعتقاد و این دروازه مستحکم به آمریکا بنگریم، می‌بینیم حتی در بعد اقتصادی و علمی در حال فروپاشی است و کسانی که از این زاویه نگاه نمی‌کنند مجبور می‌شوند آمریکا را طوری ببینند که خود آمریکا می‌خواهد، نه آن واقعیتی که هست.

ایران، مهم‌ترین دلیل فروپاشی آمریکای مستکبر

فرمانده سپاه امام‌رضا(ع)، متذکر شد: اما امروز نظام اسلامی که امانت امام و شهدای ما است در کجا قرار دارد، این حرف‌های خود استراتژیست های آمریکاست، آن‌ها معین کرده‌اند تا سال ۲۰۲۵ اگر آمریکا فکری به حال مهار ایران نکند زوال آمریکا در جهان قطعی می‌شود، آن‌ها می‌گویند ما باید حتماً تا سال ۲۰۲۵ یا جمهوری اسلامی را ساقط کنیم یا مهار کرده و یا کند کنیم، اگر با دستکش مخملی اوباما موضوعات حل نشود، ادبیات آن‌ها ترامپی می‌شود که البته بر خلاف خواست آن‌ها از همین طریق از درون کاخ سفید علیه کاخ قیام شد.

هدف باید مردم باشند

وی نظام اسلامی را ذیل امواج طوفانی انقلاب اسلامی با موفقیت در حال حرکت دانست و تأکید کرد: ما در طول این ۴۰ سال مشکلاتی هم داشتیم، این مردم در مقابل استکبار سینه سپر می‌کند و به شهادت می‌رسند و اجازه نمی‌دهد تعرضی به ارزش‌ها بشود، ملت تجربه‌شده است و رابطه بین امت و امام برقرار است، اما دشمن مردم را هدف قرار داده است، پس ما هم باید مردم خود را هدف ساز و کار خود قرار دهیم.

سردار نظری، افزود: ما دو بعد داریم، یک بعد تقابلی با دنیای استکبار و دوم اینکه مردم را فراموش نکنیم، اگر فشار فرهنگی دارند ما هم باید فعالیت فرهنگی برای حفاظت از این مردم داشته باشیم، اگر آن‌ها تحریم اقتصادی دارند، ما هم نباید اجازه دهیم تا این راه را تحت تأثیر قرار دهند.

رسالت سپاه بسیج سازی است

فرمانده سپاه امام‌رضا(ع)، با اشاره به اینکه  سپاه در بطن مردم فعالیت می‌کند و بدون امتداد مردمی قدرتی ندارد، گفت: فرق موشک سپاه با موشک آمریکا این است که موشک سپاه امتداد مردم است و چون موشک آمریکا این امتداد را ندارد پوچ و بی‌فایده است.

وی بابیان اینکه سپاه به‌تنهایی از عهده این تعدد مشکلات برنمی‌آید، اذعان کرد: زمانی که به بسیج متصل می‌شویم آنجا موفقیت در پی خواهد داشت، سپاه رسالت اولش بسیج سازی است اما معطل بسیج سازی نشده و به سمت جامعه‌سازی روی می‌آورد، ما هر جا که هستیم باید به هر دو این‌ها به یکسان بپردازیم. 

سردار نظری با تأکید بر اینکه با ظرفیت‌های درونی باید بسیج را ساخت و معطل کسی نباید ماند، خاطرنشان کرد: همه شما بسیج را در قشر خود ایجاد کنید، فرصت معطل شدن نداریم، چراکه ما در تقابل با مشکلات ناچار هستیم حین مبارزه، آموزش ببینم و این هنر نیروهای انقلابی است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به ظرفیت بالایی که در بسیج وجود دارد، ابراز کرد: هر قشر از شما بسیج را به معنی واقعی کلمه باید بسازد، چراکه مهم‌ترین موضوع ما بسیج سازی است و سپس باید بلافاصله سراغ اطرافیان برویم و جامعه‌سازی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.