۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 740726

روزنامه واشنگتن پست نوشت: دفتر اطلاعات ملی آمریکا هفته آینده گزارشی منتشر خواهد کرد که نشان می‌دهد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دستور قتل جمال خاشقچی را صادر کرده است.

آیا بایدن آبروی بن سلمان را می برد؟

به گزارش قدس آنلاین، واشنگتن پست روز جمعه نوشت، در گزارشی که قرار است هفته آینده منتشر شود، خلاصه طبقه بندی نشده‌ای از یافته‌های نهادهای اطلاعاتی ارائه می شود که محمد بن سلمان دستور قتل خاشقچی نویسنده معارض حاکمیت ریاض را صادر کرده است.

خاشقچی روزنامه نگار مخالف ولیعهد سعودی مهر ماه سال ۹۷ زمانی که برای انجام یک کار اداری به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه مراجعه کرد، به قتل رسید اما جسد او هیچ گاه پیدا نشد.

واشنگتن پست انتشار این گزارش را با وعده‌های انتخاباتی جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در رابطه با شفافیت پیوند داده و می نویسد این گزارش احتمالاً روابط آمریکا و عربستان که از قبل تیره شده بود را به پایین ترین سطح سوق خواهد داد.

کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۹ قانونی را تصویب کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا را موظف به ارائه چنین گزارش طبقه بندی نشده‌ای کرد اما ترامپ این درخواست را نادیده گرفت.

آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا در اوایل ماه فوریه (بهمن) گفت که ایالات متحده در حال بررسی مشارکت خود با عربستان سعودی است تا اطمینان حاصل کند که با منافع و ارزشهای آمریکا سازگار است.

علاوه براین دولت جدید آمریکا تصمیم به قطع حمایت از عربستان درجنگ یمن گرفته و در اقدامی انصارالله را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.