گیلان -معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از آنجایی که خطر ابتلا و مرگ و میر مردان به بیماری کرونا بیشتر است، توجه به سلامت این گروه در زمان همه گیری کووید ۱۹ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

خطر ابتلا و مرگ و میر مردان به کرونا بیشتر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ، آبتین حیدرزاده با بیان اینکه یکم تا هفتم اسفندماه سال جاری بمناسبت هفته سلامت مردان ایران نامگذاری شده است، اظهار کرد: «همه گیری کرونا، توجه بیشتر به سلامت مردان» شعار امسال هفته سلامت مردان است.

وی با بیان اینکه مردان به دلایل مختلفی کمتر به سلامت خود اهمیت می دهند گفت: این هفته فرصت مناسبی است که با اطلاع رسانی و انجام فعالیت های آموزشی و ... این گروه را که نیمی از جمعیت کشورمان هستند، نسبت به سلامت خودشان حساس کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: بسیاری از بیماری های مردان، مانند بیماری های قلبی و عروقی، انواع سرطان، فشارخون بالا، دیابت و اختلالات روانی با رعایت نکات ساده ای قابل پیشگیری است و مردان می بایست قبل از آنکه دچار بیماری و عوارض آن شوند، به سلامت خود اهمیت دهند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که خطر ابتلا و مرگ و میر مردان به بیماری کرونا بیشتر است، توجه به سلامت این گروه در زمان همه گیری کووید ۱۹ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به همین دلیل شعار امسال هفته سلامت مردان با محوریت " همه گیری کرونا؛ توجه بیشتر به سلامت مردان" نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.