رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید ۶ هزار و ۴۵۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان در این استان پرداخت شده است.

پرداخت۶ هزار میلیارد  تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان خراسان رضوی

به ئگزارش قدس آنلاین، محمدرضا اورانی  افزود: این تسهیلات طی سالهای ۹۲ تا پایان دی ماه امسال در جهت توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: پایین بودن ضریب نفوذ و توسعه مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی یکی از مهمترین نقاط ضعف خراسان رضوی است که خوشبختانه دولت یازدهم و دوازدهم به این امر بیش از پیش توجه کرد.

رییس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خرید هفت هزار و ۸۲ دستگاه انواع تراکتور، ۱۶۳ دستگاه انواع کمباین و هشت هزار و ۸۴۱ دستگاه انواع ادوات و دنباله‌بندها نتیجه پرداخت این میزان تسهیلات در استان است.

اورانی افزود: طی سال ۹۸ معادل هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال و امسال تا کنون ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت شده که به این ترتیب طی ۲ سال گذشته معادل ۶ سال تسهیلات در استان پرداخت شده که اقدام بزرگی است.

وی ادامه داد: این استان از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در شاخص سطح مکانیزاسیون از ۱.۲ اسب بخار در هکتار طی سال ۹۲ به ۱.۸۶ اسب بخار در هکتار رسیده است که افزایش چشمگیری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.