نیم فصل لیگ برتر با قهرمانی پرسپولیس تمام شد. دیروز در بازی معوقه در سیرجان مشکی پوشان یحیی موفق شدند با نتیجه عجیب ۵ بر صفر تیم گل گهر را بدرقه کنند و مقتدرانه به صدر جدول تکیه بزنند.

صدرنشینی سرخ‌ها با گلباران «گل گهر»

در این بازی که با محرومیت منشا و قلعه نویی شروع شد تیم میزبان در نیمه اول، بازی تاکتیکی و منظمی را به نمایش گذاشت و اگر چه با یک گل خورده به رختکن رفت اما لک را به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی کرد. در این نیمه دروازه لک چند بار تهدید شد و یک بار هم تیر عمودی آن به لرزه در آمد. گل پرسپولیس را در ۴۵ دقیقه اول نورالهی به ثمر رساند. با شروع نیمه دوم مردان تیم گل گهر برای جبران نتیجه تلاش می کردند اما این میهمان بود که توپ های لو رفته را به راحتی آب خوردن تبدیل به گل می‌کرد. در این بین علاوه بر عالیشاه، شیری و نعمتی که گلزنی کردند مدافعان ژنرال هم در نبود خودش یک گل به خودی زدند تا فاجعه کامل شود. نتیجه ۵ بر صفر را حتی خوش بین ترین هواداران پرسپولیس که به پیروزی‌های یک بر صفر و اقتصادی عادت کرده‌اند در خواب هم نمی دیدند. در واقع قهرمان نیم فصل به جای تمام توپ‌هایی که مقابل دیگر تیم ها خراب کرده بود گل زد تا تفاضل گل ۱۲ را برای خود ثبت کند. آن‌ها همچنین با وجود اینکه در چند بازی آخر تنها سیدجلال را به عنوان دفاع تخصصی در ترکیب داشتند با ۸ گل خورده بهترین خط دفاع را هم از آن خود کردند.

شکست تاریخی

شکست سنگین ۵ بر صفر قلعه نویی برابر پرسپولیس، سنگین‌ترین شکست او طی ۳۶ سال اخیر چه در زمان بازی و چه در زمان مربیگری در لیگ‌های ایران بود. قلعه‌نویی چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مربی از سال ۶۳ که با پیراهن شاهین ۶-۱ به پرسپولیس باخت، دیگر چنین باختی را تجربه نکرده بود.قلعه نویی در زمان هدایت تراکتور با نتیجه ۳ بر صفر به پرسپولیس باخته بود و در لیگ هفدهم نیز و زمانی که هدایت ذوب آهن را برعهده داشت، با نتیجه ۴ بر صفر به همین پرسپولیس باخته بود. البته قلعه نویی با تراکتور تجربه شکست ۴ بر یک مقابل النصر امارات در لیگ قهرمانان آسیا را دارد ولی تا به امروز اینگونه شکستی را در لیگ‌های ایران تجربه نکرده بود.

گل محمدی: نتیجه غیرقابل پیش‌بینی بود

یحیی گل‌محمدی پس از برتری پنج بر صفر پرسپولیس مقابل گل‌گهر در دیدار معوقه هفته دهم لیگ برتر اظهار داشت: نتیجه خیلی خوبی گرفتیم. نیمه اول پایاپای و نزدیک بود. نیمه دوم خوب دفاع کرده و از تمام موقعیت‌ها هم خوب استفاده کردیم. باید به بازیکنانم تبریک بگویم در زمان موقعیت‌های حریف خوب دفاع کرده و ضد حملات خوبی هم زدند.

 از نتیجه خوشحال هستیم و از میزبانی گل‌گهر هم تشکر می‌کنیم.

وی افزود: به مسئولان شهر برای ساخت این ورزشگاه زیبا تبریک می‌گویم  و از پرسپولیسی‌های سیرجان هم تشکر می کنم. این نتیجه برای من هم غیر قابل پیش‌بینی بود.

مربی گل‌گهر: از هواداران تیم‌مان عذرخواهی می‌کنیم

مربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان گفت:به تیم پرسپولیس تبریک می‌گویم و ناراحتی خودمان را از این نتیجه اعلام و از هواداران گل‌گهر عذرخواهی می‌کنیم.سعید الهویی افزود: باشگاهی مثل گل‌گهر نیاز به زمان دارد، نتیجه این بازی نباید ملاک قرار بگیرد.در نیمه اول این بازی حامد لک بهترین بازیکن زمین بود اما در نیمه دوم اسیر ضد حملات و بازیکنان پرسپولیس شدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.