نمایشگاه بزرگ کشفیات دهمین مرحله از طرح مبارزه با سرقت ثامن با حضور دادستان مشهد و دیگر مسئولان قضایی و انتظامی در محل پایانه معراج مشهد برگزار و در این زمینه صدها سارق دستگیر و ده‌ها باند سرقت نیز متلاشی شدند.

دستگیری ۹۴۱ متهم در پی اجرای طرح ثامن

در حاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس مشهد که در پی اجرای دهمین مرحله از طرح امنیت‌محور و مبارزه با سرقت،صبح پنجشنبه گذشته به نمایش درآمد، سرهنگ صارمی، رئیس پلیس مشهد به قدس گفت: این طرح در راستای مطالبات و دغدغه‌های مردم عزیز شهر و با تمام توان پلیس مشهد در سطح کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی در مدت زمان ۴۸ ساعته انجام شد.

رئیس پلیس مشهد:۸۳۷ پرونده با دستگیری متهمان در مراحل پایانی

سرهنگ صارمی با اشاره‌ به تعداد افراد دستگیر شده، تصریح کرد: در این زمینه هماهنگی‌های بسیارخوبی با دستگاه قضایی و دادستانی صورت گرفت تا پلیس به‌موقع و به صورت ضربتی برای برخورد با مجرمانی که در پاتوق‌ها، مخفیگاه‌ها و ... حضور داشتند، وارد عمل شود. در این طرح که بازخورد بسیارخوبی از سوی مردم مناطق مختلف شهر داشت، در مجموع حدود ۹۴۱ نفر دستگیر شدند.

اگر بخواهیم به تفکیک آمار متهمان را بیان کنیم، باید گفت به این واسطه ۵۱۹ سارق در محاصره پلیس گرفتار شدند، عمده جرایم صورت گرفته از سوی این افراد هم زورگیری، موبایل‌قاپی، کیف‌قاپی، سرقت از منازل و باغ ویلاها بود. به واسطه دستگیری متهمان، پرونده ۸۳۷ مورد سرقت در مراحل نهایی قرار گرفت.

رئیس پلیس مشهد بیان کرد: از سوی دیگر حدود ۸۶ معتاد متجاهر که در شهر پرسه می‌زدند و برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کردند هم جمع‌آوری و تحویل مراکز ترک‌اعتیاد شدند.

با اجرای دهمین طرح ضربتی ثامن در مشهد بیش از ۹۲ توزیع‌کننده انواع موادمخدر شناسایی و دستگیر شدند که در پی آن هم مقادیری مواد مخدر آماده توزیع کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در این راستا و حسب تأکیدات مقام قضایی در برخورد با عاملان ناامنی در نقاط مختلف شهر مشهد ۱۸ نفر از اراذل و اوباش که از قبل تحت کنترل و رصد قرار گرفته بودند به همراه ۳۸ نفر از مزاحمان خیابانی دستگیر شدند. از همین رو حدود ۹ نفر از اتباع بیگانه بدون مجوز حضور در کشور را شناسایی و مراحل رد مرز آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

در این طرح تصمیم گرفته شد وسایل نقلیه‌ای که سرنشینان آن‌ها با اقدام‌های خطرآفرین تهدیدی برای سلامت جان دیگران بودند مورد شناسایی قرار بگیرد که در پی آن ۳۶۸ دستگاه خودرو و ۱۰۴ دستگاه موتورسیکلت توقیف شد.

کشف قرآن خطی عتیقه

سرهنگ صارمی بیان کرد: موضوع کنترل مجرمان حرفه‌ای هم برای ما اهمیت بالایی دارد که در این رابطه با همراهی خوب همکاران انتظامی مشهد ۵۷ مورد از این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

همچنین اماکن متخلف هم مورد بازرسی قرار گرفت که به این واسطه ۱۷ مورد از این واحدها پلمب شد. ۳۷۰ مورد هم تجهیزات غیرمجاز دریافت از ماهواره جمع‌آوری شد.

تعداد خودروهای سرقتی که در پی اجرای دهمین مرحله از طرح ثامن در مناطق مختلف شهر کشف شد هم به ۳۴ مورد رسید که شناسایی مالکان آن‌ها در دستور کار قرار دارد. ۲۴ دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز به مقر انتظامی منتقل شد.حدود ۹ قبضه سلاح که دو مورد آن اسلحه جنگی و مابقی شکاری غیرمجاز بود از ید افراد مجرم و متخلف خارج شد. در پی این سلسله اقدامات پلیس بیش از ۲ هزار انواع قرص روانگردان کشف و جمع‌آوری شد.

وی در تشریح یکی از این عملیات‌ها گفت: با تلاش همکاران ما یک نسخه قدیمی قرآن خطی که به احتمال قوی روی پوست آهو نگاشته شده و به دوره صفویه متعلق است هم کشف و عوامل دخیل در ماجرا که از استان‌های جنوبی و شمالی بودند طی یک قرار صوری در مشهد دستگیر شدند.

دادستان مشهد: برای برخورد با سارقان عزم جدی داریم

همچنین دادستان مشهد که همراه با سرپرستان مجتمع‌های قضایی در محل نمایشگاه حضور پیدا کرده بود در پایان بازدید از کشفیات به قدس گفت: تلاش پلیس باید براین باشد که تا حد امکان سرقت‌ها کاهش پیدا کرده و سرقتی به وقوع نپیوندد، اما در صورت رخ دادن این گونه جرایم، در راستای دستگیری افراد و کشف اموال جدی هستیم. از همین رو پس از تشکیل پرونده، حکمی که در دادگاه و توسط همکاران ما صادر شود، با قاطعیت اجرا خواهد شد.مردم عزیز  بدانند که عزم دادستانی و دستگاه قضایی در مبارزه با سارقان و سرقت‌ها جدی است. محمدحسین درودی در ادامه و در پاسخ به این پرسش که سرانجام پرونده دستگیری بیش از ۱۴۰ شرور در یک باغ ویلا به کجا رسیده است، بیان کرد: در برخورد با این افراد اشد مجازات در نظر گرفته شده و مراحل کار در دادسرا در حال پیگیری است که ان شاءالله در دادگاه هم همین رویه پیش گرفته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.