نخستین دوسالانه بین‌المللی عطار به‌صورت وبینار در نیشابور برگزار می شود.

برگزاری نخستین دوسالانه بین‌المللی عطار در نیشابور

به گزارش قدس آنلاین، علی نجفی شهردار نیشابور گفت: این برنامه با پشتیبانی سازمان یونسکو برگزار می‌شود، که استادان و صاحب‌نظران، عطارشناسان سراسر جهان در این دوسالانه به‌صورت مجازی حضور خواهند داشت.
او افزود: برنامه‌های متنوعی در شهرهای مختلف کشور به نام عطار نیشابوری برگزار می‌شود، و با توجه به اینکه شهر نیشابور با نام این شاعر بزرگ شناخته می‌شود، تلاش می‌کنیم تا مراسم دوسالانه عطار با کیفیت بالاتری در این شهر برگزار شود.
شهردار نیشابور ادامه داد: مطابق صحبت‌های انجام شده با دانشگاه سبحان نیشابور و همچنین مشارکت سایر دانشگاه‌های شهر مقرر شده تا دوسالانه عطار با همکاری نمایندگی یونسکو در ایران در سطح بین‌المللی برگزار شود.

علی نجفی بیان کرد: امیدواریم برگزاری دوسالانه عطار به ظرفیتی برای معرفی بیشتر نیشابور و مفاخر آن در سطح بین‌المللی و توسعه صنعت گردشگری در شهر نیشابور بدل شود.
او تصریح کرد: از استادان و افراد صاحب‌نظر در حوزه عطارشناسی و عرفان دعوت کرده‌ایم تا با حضور در این مراسم و ارائه به شکل وبینار، سوالات علاقمندان نسبت به شناخت و آشنایی آثار این شاعر بزرگ را پاسخ دهند.
شهردار نیشابور تأکید کرد: با وجودی که به دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت توصیه بهداشتی برنامه به‌صورت وبینار برگزار می‌شود، اما در حاشیه این مراسم برنامه‌های جانبی در حوزه هنری از جمله رونمایی از کارهای حجمی هنرمندان با موضوع عطار را داریم.
نجفی اظهار کرد: وظیفه ما ایجاب می‌کند تا برنامه‌های ویژه‌تری را برای همشهریان خود برگزار کرده است اگرچه برگزاری مراسم با استفاده از فضای مجازی فرصت بهره‌مندی برای تمام مردم را فراهم می‌کند و این جای بسی خوشحالی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.