نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه دولت جدید آمریکا از امکان فروش نفت ایران بدون برداشتن رسمی تحریم‌ها سخن می‌گوید، اقدام فریبکارانه‌ای است که می‌کوشد با تخفیف‌های موقت، غیر رسمی و ناپایدار، بر انتخابات ایران اثر بگذارد.

هدف آمریکا از مطرح کردن تخفیف‌های موقت تحریمی تأثیرگذاری بر انتخابات ایران است

قدس آنلاین:  سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات اخیر دولت جدید آمریکا گفت: اینکه دولت جدید آمریکا درخواست رد شده‌ دولت پیشین مبنی بر فعال‌سازی مکانیزم ماشه برجام را در بوق و کرنا می‌کند، اقدامی است تبلیغاتی، بی‌هزینه و کم‌اثر که فقط می‌کوشد آمریکای خارج شده از برجام را در اذهان عمومی تبرئه کند.

وی افزود:‌ آمریکایی‌ها پیشتر نیز با اقدامات بی‌اثر و نمایشی افراد ساده لوح را در ایران فریب داده بودند و برجام را به اعتبار امضای کری قبولانده بودند، اما ملت ایران از تجربه تاریخی برجام درس گرفته است و دیگر فریب این اقدامات نمایشی را نخواهد خورد.

رئیس فراکسیون اقدامات پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا افزود: اینکه دولت جدید آمریکا از امکان فروش نفت ایران بدون برداشتن رسمی تحریم‌ها سخن می‌گوید، اقدام فریبکارانه دیگری است که می‌کوشد با تخفیف‌هایی موقت، غیر رسمی و ناپایدار، بر انتخابات آتی ایران اثر بگذارد.

قاضی‌زاده افزود: پیش از این در اسناد منتشر شده توسط اندیشکده‌های دموکرات‌های آمریکا نیز به دولت جدید آمریکا توصیه شده بود که با تخفیف‌های موقت و ناپایدار، فضای سیاسی ایران را برای روی کار ماندن دولت‌هایی با گرایش سازشکارانه آماده نگاه دارند و مذاکره بر سر تعیین تکلیف برجام را به قصد چانه‌زنی برای کشاندن برجام به حوزه‌های موشکی و دفاعی کشور به پس از استقرار دولت بعدی ایران موکول کنند. لذا مطرح کردن تخفیف‌های موقت تحریمی با قصد تأثیرگذاری بر انتخابات ایران قابل پیش بینی بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملت ایران قبلا طعم این شیوه ایالات متحده را در پیشنهاد توافق‌نامه آلماتی، توافق ژنو و در تعویق چند باره تصمیم‌گیری ترامپ پیرامون خروج از برجام در آستانه انتخابات ریاست جمهوری پیشین در ایران، چشیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.