مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی : ۱۰۰ درصد مطالبات زعفران‌کاران این استان به صورت کامل تصفیه و پرداخت شده است.

پرداخت همه مطالبات زعفران‌کاران خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، ایرج ناصری مقدم افزود : در اجرای طرح خرید حمایتی زعفران ، دولت ۱۲ هزار و ۴۸۳ کیلوگرم از این محصول راهبردی را از کشاورزان خریداری کرد.

وی ادامه داد : در این زمینه پنج هزار و ۵۰۰ کشاورز محصول خود را به دولت تحویل دادند که در مجموع میزان مطالبات آنان هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال بود.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: امروز با پرداخت ۱۳۰ میلیارد ریال بقیه ۹درصد مطالبات باقی مانده زعفران‌کاران نیز پرداخت و به صورت کامل با آنان تصفیه حساب شد.

خرید حمایتی زعفران کشاورزان از نیمه آبان ماه امسال تا پایان ۳۰ آذر ماه انجام شد و با توجه به این که در این طرح هدف اصلی، خرید حمایتی محصولات، مدیریت بازار و جلوگیری از کاهش بیش از اندازه قیمت محصول و متضرر شدن کشاورزان بود، حجم خرید، مد نظر قرار نداشت و بیشتر حمایت از کشاورز مورد توجه بود.

محصول زعفران امسال در ۲ سطح پوشال مرغوب به ازای هر کیلو گرم ۱۱۰ میلیون ریال و نگین به ازای هر کیلو گرم ۱۳۰ میلیون ریال خریداری شد.

پارسال سطح زیرکشت زعفران در خراسان رضوی ۸۷ هزار و ۹۰۰ هکتار بود که از این سطح بیش از ۳۲۰ تُن محصول برداشت شد. امسال نیز ۹۲ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافت.

۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.