رئیس دامپزشکی شهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت سلامتی «هیرمان» شیر نر ایرانی ساکن باغ وحش ارم گفت: اقدامات تشخیصی نشان داد بیماری هیرمان یک بیماری ویروسی مربوط به گربه‌سانان از نوع «هرپس» بوده است؛ خدا راشکر تست بیماری مشمشه که از هیرمان گرفته شد منفی بود.

«هیرمان» مشمشه ندارد/ وضعیت بالینی شیر نر ایرانی باغ وحش ارم خوب است

«دکتر صادق گلزاری» رئیس دامپزشکی شهر تهران در گفت و گو با قدس آنلاین در رابطه با آخرین وضعیت سلامتی «هیرمان»- شیر نر ایرانی که سال گذشته از باغ وحش بریستول انگلیس به باغ وحش ارم تهران منتقل شد- گفت: «هیرمان» وقتی که به دامپزشکی تهران ارجاع شد وضعیت خوبی نداشت و در حالی که ۲ روز از بروز علائم بیماری گذشته بود با حال بعد به دامپزشکی تهران ارجاع شد. اداره دامپزشکی هم یکی از بیمارستان‌های مجهز خود را - که از بهترین مراکز در خاورمیانه محسوب می‌شود-  قرنطینه کرد و هیرمان را برای انجام آزمایش‌های تکمیلی و تشخیص بیماری به این بیمارستان منتقل کرد.

تست بیماری مشمشه «هیرمان» منفی بود

گلزاری افزود: لازم به ذکر است که درمان‌هایی به این شکل نیازمند تشکیل کمیسیون پزشکی است و کمیسیون دامپزشکی تشخیص می‌دهد که روند درمان به چه شکلی باید باشد. اقدامات تشخیصی نشان داد بیماری هیرمان یک بیماری ویروسی مربوط به گربه‌سانان از نوع «هرپس» بوده است.

وی با تکذیب خبر اخذ تست کرونا از هیرمان تاکید کرد: از سیر نر ایرانی فقط تست بیماری مشمشه گرفته شد که خدا را شکر، منفی بود.

رئیس دامپزشکی شهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت سلامتی «هیرمان» تصریح کرد: در حال حاضر بعد از سپری کردن دوره درمان، وضع ظاهری و بالینی این شیر نر ایرانی خوب است و مشکل خاصی ندارد و تعذیه مناسبی دارد و حرکات روزمره خود را به خوبی انجام می‌دهد؛ پزشک معالج «هیرمان»،  «دکتر حمیدرضا فتاحیان» متخصص برجسته جراحی‌ دامپزشکی کشور بودند که وظیفه معالجه «هیرمان» را برعهده داشتند و درمان این شیر نر ایرانی زیر نظر ایشان انجام گرفت.

مراجعه هیرمان به دامپزشکی به موقع بود

به گفته گلزاری خوشبختانه «هیرمان» برخلاف «ببر سفید ایرانی» که بیماری این ببر را به ما به موقع اطلاع رسانی نکردند به موقع به دامپزشکی ارجاع داده شد و این شیر نر ایرانی از مرگ نجات یافت. درواقع اتفاقی که برای«شمسی»شانپانزه و «کویین» ببر سفید ایرانی رخ داد باعث شد هیرمان در «گلدن پریود»(زمان طلایی) که باید برای تشخیص و درمان حیوان اقدام شود به دامپزشکی ارجاع داده شد. با توجه به اهمیت شیر نر ایرانی به مجموعه ارم اعلام کرده‌ایم که دامپزشکی با تمام توانش در کنار این مجموعه ایستاده است و برای هر نوع کمکی در زمینه درمانی این حیوان باارزش آمادگی دارد.

انتهای یپام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.