مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ایجاد تصفیه خانه‌های محلی یک اقدام ارزشمند زیست محیطی است که به واسطه آن می‌توان از ظرفیت فاضلاب‌های محلی استفاده کرد.

ایجاد تصفیه خانه‌های محلی استفاده از ظرفیت فاضلاب‌های محلی است
به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: خوشبختانه شهرداری در حوزه‌های محیط زیست پیشتاز است و در تمام زمینه‌ها نقش خود را ایفا کرده و به طور کلی یک همکاری، همفکری و هم افزایی بین شهرداری و دستگاه‌های دولتی وجود دارد.
او در خصوص توسعه تصفیه خانه‌های محلی و نقش آن در محیط زیست شهر مشهد افزود: ایجاد تصفیه خانه‌های محلی یک اقدام ارزشمند زیست محیطی است که به واسطه آن می‌توان از ظرفیت فاضلاب‌های محلی استفاده کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از آبیاری فضای سبز از طریق آب شرب انجام می‌شود، می‌تواند با استفاده از این ظرفیت از آب تصفیه شده برای آبیاری حوزه کشاورزی و فضای سبز شهری استفاده کرد.
همتی بیان کرد: تاکید ما بر ایجاد چنین تصفیه خانه‌هایی است و تاکنون بر ایجاد ۱۵ تصفیه خانه موافقت شده است، اما شهرداری این تعداد را تجمیع کرده، اما تاکید ما بر اجرای همان ۱۵ تصفیه خانه است.
او تصریح کرد: ضمن اینکه ایجاد تصفیه خانه‌های محلی و گام‌های کوچک می‌تواند در مبحث کلان سهم به سزایی در کاهش آلودگی‌های فاضلابی داشته باشد و حتی ما بر ایجاد چنین مکان‌هایی در نزدیکی مجتمع‌های صنعتی نیز تاکید داریم تا فاضلاب‌ها به صورت استاندارد دفع شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خصوص ارزیابی خود از عملکرد شهرداری در حوزه مسائل زیست محیطی تاکید کرد: خوشبختانه شهرداری در حوزه‌های محیط زیست پیشتاز است و رویکرد خوبی در شهردار، معاونین و شورای اسلامی شهر مشهد وجود دارد و شهرداری در تمام زمینه‌ها نقش خود را ایفا کرده است.

 منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.