معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال خراسان رضوی با تولید ۶۴ هزار تن گوشت قرمز رتبه نخست تولید آن را کسب کرده است.

خراسان رضوی رتبه نخست تولید گوشت قرمز را در کشور کسب کرد

به گزارش قدس آنلاین، حسن جعفری معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حجم تولید گوشت قرمز درخراسان رضوی  امسال تاکنون روند افزایشی داشته بطوری که در مقایسه با مدت مشابه پارسال دو درصد بیشتر شده است.
او  افزود: خراسان رضوی همچنین در این مدت با ۳.۵ درصد رشد نسبت به پارسال ۸۹۳ هزار تن شیر تولید کرد و در این حوزه رتبه سوم کشور را به دست آورد.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به دیگر تولیدات خراسان رضوی ادامه داد: امسال ۱۲۷ هزار تن گوشت مرغ و ۱۰۲ هزار تن تخم‌مرغ در خراسان رضوی تولید و عرضه شده است.

جعفری با بیان اینکه خراسان رضوی در حوزه تولید مواد پروتئینی جزو استان‌های مهم و قطب کشوری محسوب می‌شود. بیان کرد: خراسان رضوی در تولید گوشت مرغ رتبه پنجم و در تولید تخم‌مرغ جایگاه چهارم را در میان استان‌های سراسر کشور دارد.
او تصریح کرد: حجم قابل توجه تولید گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ از سوی دامپروران و پرورش‌دهندگان طیور در خراسان رضوی، موجب تولید مازاد مصرف داخلی استان و صدور این مواد مهم غذایی از خراسان رضوی به دیگر استان‌های کشور شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.