سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در مجموع ۱۱ شهرستان کشور همگی از استان خوزستان در حال حاضر در وضعیت قرمز، ۵۲ شهرستان در وضع نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌های کشور در وضعیت آبی بیماری قرار دارند.

روند افزایشی بستری و مرگ ناشی از کرونا در کشور

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیما سادات لاری، گفت: طی هفته گذشته تعداد موارد بستری و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در کشور نسبت به هفته ماقبل دارای روند افزایشی بوده است. بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان‌های مازندران و خوزستان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ به ترتیب در استان‌های مازندران و گیلان گزارش شده است.

وی افزود: همچنین در هفته گذشته استان‌های خوزستان، قم و ایلام به عنوان استان‌های با کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور شناسایی شده‌اند. شهرستان‌های شوط و ماکو در استان‌های آذربایجان غربی، دره شهر در ایلام، اندیمشک، ایذه، باغ ملک، حمیدیه، هفت گل و هندی‌جان در خوزستان، شهرستان پاسارگاد، خنج، گراش و مهر در استان فارس و شهرستان خمین استان مرکزی از امروز به وضعیت نارنجی تبدیل شده‌اند و در مجموع ۱۱ شهرستان کشور همگی از استان خوزستان در حال حاضر در وضعیت قرمز، ۵۲ شهرستان در وضع نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌های کشور در وضعیت آبی بیماری قرار دارند.

لاری گفت: با توجه به شیوع ویروس انگلیسی در کشور و قدرت سرایت بسیار بالای گونه جهش یافته، کووید-۱۹ این بار با توانی مضاعف در حال پیش‌روی است. بنابراین رعایت مضاعف و جدی تر پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات در شرایط حساس کنونی،  بیش از گذشته دارای اهمیت بوده و فراموش نکنیم که شکست این بیماری سهمگین تنها با همکاری مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی میسر است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.