۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 740850

مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با هدف بررسی کامل خصوصیات کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی در مشهد از ربات هوشمند استفاده خواهد شد.

ربات هوشمند کمک حال اقدامات شهری

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر کانال جمع آوری آب‌های سطحی در شهر مشهد وجود دارد که از این مقدار، بیش از ۷۰۰ هزار متر کانال جمع آوری آب‌های سطحی به صورت سرپوشیده هستند که نگهداری و لایروبی آن‌ها یکی از مهمترین اولویت‌های معاونت خدمات شهری است؛ زیرا که کنترل و لایروبی مداوم این مسیرها می‌تواند علاوه بر جلوگیری از آبگرفتگی معابر در هنگام بارش نزولات آسمانی، به حل مشکل پساب در کانال‌ها و رفع بوی نامطبوع کانال‌ها نیز کمک کند.
او افزود: در همین راستا با همکاری یک شرکت دانش بنیان، ربات هوشمند بررسی وضعیت کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی کشور طراحی و ساخته شد و در حال حاضر در مرحله تست‌های مختلف و ارتقاء ویژگی‌های آن هستیم.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: با استفاده از این ربات هوشمند می‌توان به آسانی وضعیت کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی در همه نقاط شهر را که به علت محدود بودن فضا، امکان بازدید مداوم را ندارند، بررسی کرد.
یعقوبی بیان کرد: با توجه به این که تاکنون برای بازدید از این کانال‌ها از نیروی انسانی استفاده می‌شد و در برخی مواقع ممکن بود ایمنی کارگران خدمات شهری به خطر بیفتد، استفاده از این تکنولوژی جدید می‌تواند گامی مناسب در راستای افزایش ایمنی کارگران خدمات شهری، در کلانشهر مشهد باشد.
او تصریح کرد: تهیه تصاویر ۳۶۰ درجه پانوراما، قابلیت تشخیص شیب بندی کانال‌ها و لوله‌های فاضلاب، ضد آب بودن و قابلیت حرکت در کانال‌ها با وجود آب و فاضلاب، قدرت پیمایش در مسیرهای صعب العبور، دارا بودن سیستم موقعیت یاب حرکتی، استفاده از بدنه ضد خوردگی و ضد زنگ زدگی و مانیتورینگ تصویر به صورت آنلاین، بخشی از امکانات این ربات هوشمند است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.