معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در حال ارایه طرح آبرسانی به ۴۵۰ روستای دارای تنش آبی در استان و تسریع در جذب منابع مالی برای اجرای آن هستیم.

آبرسانی به ۴۵۰ روستای خراسان رضوی سرعت می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، سید کمال الدین میرجعفریان  در نشست بررسی اعتبارات طرحهای ویژه ماده ۲۳ و ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، پنج طرح عمرانی ملی سد شوریجه، باند دوم جاده تربت‌جام – تایباد، جاده تربت‌حیدریه - زاوه – باخرز، باند دوم سه راهی شادمهر – کاشمر و جاده درگز – کبکان – دوغایی را از طرحهای مشمول ماده ۵۶ برشمرد و افزود: مجوز فراخوان برای جذب سرمایه گذار در این طرحها از سازمان برنامه و بودجه کشور گرفته شده و منتظر جذب سرمایه گذار از سوی بانک یا بخش خصوصی هستیم.

وی ادامه داد: سرمایه گذار برای ساخت جاده تربت‌جام – تایباد مشخص شده و باید مکاتبه‌ای با وزارت راه و شهرسازی انجام گیرد تا منابع مالی مورد نیاز آن تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی  استانداری خراسان رضوی گفت: پنج طرح عمرانی ملی دیگر مشمول ماده ۵۶ در این استان هستند که یک گام عقب تر بوده و دستگاه‌های اجرایی در حال ارایه گزارش توجیهی طرحها و پیشنهاد آن به سازمان برنامه و بودجه می‌باشند.

وی این طرحها را شامل آبرسانی به شهر سرخس، آبرسانی به مشهد از سد ارداک، آبرسانی به شهرهای طرقبه و شاندیز، ایجاد شبکه فاضلاب شهر سبزوار و آبرسانی به ۴۵۰ روستای استان برشمرد.

آغاز پیگیری برای تامین مالی ۲۵ طرح عمرانی ملی 

میرجعفریان افزود: پیگیری برای دریافت مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق ۲ تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ویژه ۲۵ طرح ملی عمرانی در استان نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: این طرحها شامل چهار ساختمان دادگستری در شهرستانهای تایباد، کاشمر، گناباد و چناران، طرح آبرسانی به درگز از سد ابیورد، ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شرق مشهد و اجرای ۱۹ طرح راهسازی در نقاط مختلف استان است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: مراحل اجرایی این طرحها پس از اخذ مجوز آغاز می‌شود و دستگاه‌های اجرایی متولی آنها موظف هستند اقدامات لازم را برای گرفتن مجوز ماده ۲۳ انجام دهند تا بتوان آنها را تامین اعتبار و اجرایی کرد.

وی یکی از ملزومات ماده ۲۳ الحاق ۲ را انجام مطالعات پیرامون طرحها عنوان کرد و افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی متولی این مطالعات را انجام داده و برخی دیگر انجام نداده‌اند که باید هر چه سریعتر نسبت به این موضوع اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.